مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

زمینه تعامل شهرداری منطقه 20 با مرکز اسناد مجلس فراهم شد

به گزارش انعکاس ری ؛ فرهاد افشار در جلسه مشترک که با حضور مدیران کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: مرکز اسناد یکی از ضروریات مجلس شورای اسلامی به شمار می رود چرا که به عنوان مرجع، مشکلاتی که نمایندگان مجلس در حین کار با آن مواجه هستند را از منظر اطلاعات و مباحث نظری تغذیه می کند.

افشار ضمن قدردانی از متولیان موزه و کتابخانه مجلس شورای اسلامی، گفت: این خدمات در راستای حفظ یک قسمت از تاریخ این مرز و بوم که به نوعی یادآور افرادی که پیش از این نقش آفرینی کرده اند به شمار می رود، بسیار ارزشمند است.

وی با اشاره به اینکه در علم مدیریت نیز استفاده از تجربیات گذشته به عنوان چراغی برای آینده مطرح شده است، افزود: بحث دسته بندی اسناد در قالب عرایض و نقطه نظرات مردم از اهمیت خاصی برخوردار است و از این طریق دغدغه افراد در ادوار گذشته و همچنین سطح تعلقات ملی مردم در هر دوره ای  مشخص می شود.

شهردار منطقه به جایگاه ویژه شهرری و اینکه تهران قریه ای در کنار ری بوده است اشاره کرد و گفت: مدیران محلی ری نتوانستند آن طور که در شان این شهر متمدن است، فعالیت کنند و حق ری به خوبی ادا نشده و محجور مانده است.

افشار ادامه داد: جدای از بحث تمدن و سبقه تاریخی، به واسطه وجود حرم حضرت  عبدالعظیم(ع)،  بزرگان و شخصیت های والایی در این شهر آرمیده اند که هویت ویژه ای را به این ری داده است.

شهردار منطقه 20 به احداث پروژه ملی مجموعه فرهنگی در مجاورت برج طغرل اشاره کرد و گفت: این مجموعه به عنوان بزرگ ترین مرکز فرهنگی پهنه جنوب تهران در مساحت 30 هزار مترمربع با پیشرفت فیزیکی قابل ملاحظه ای در حال احداث است که 3 هزار مترمربع از این فضا به کاربری کتابخانه اختصاص دارد که ظرفیت مناسبی برای تعامل با کتابخانه مجلس شورای اسلامی و شروع فعالیت های پژوهشی با محوریت ری شناسی و ایجاد موزه اسناد شهرری به شمار می رود.

حجت الاسلام سید علی عماد؛ رئیس کتابخانه مجلس شورای اسلامی گفت: کتابخانه مجلس شورای اسلامی تا قبل از کتابخانه ملی، کتابخانه رسمی کشور محسوب می شده است، و بیش از 600 هزار نسخه کتاب های چاپی، 20 هزار جلد کتب چاپی سنگی و سربی،  27 هزار جلد کتاب خطی با 40 هزار عنوان، آرشیوی از قدیمی ترین نشریات ایران تا مجلات و روزنامه های جاری، 12 میلیون برگ اسناد پارلمانی ملی، تاریخی و سیاسی، کتابخانه ایران شناسی و مخزن سفرنامه های خارجیان را در خود جای داده است.

عمادی افزود: موزه مجلس نیز با دو رویکرد دو گانه جمع آوری اشیاء اهدایی به روسای مجالس ایران و اقلام و اشیا تاریخی از رجال، صنایع حوادث تاریخی ایران فعالیت می کند.

رئیس کتابخانه مجلس شورای اسلامی گفت: فعالیت های علمی پژوهشی از دیگر بخش های این مجموعه فرهنگی است که 5 گروه فعال پژوهشی در زمینه های مطالعات اسلام شناسی، ایران شناسی،  پارلمان پژوهشی، مطالعات اسنادی، تصحیح و تعریق میراث کهن ایران اسلامی فعالیت می کنند.

شهردار منطقه 20 به همراه معاون اموراجتماعی و فرهنگی، معاون شهرسازی و معماری، معاون فنی و عمران، معاون توسعه منابع انسانی، معاون حمل و نقل ترافیک، مدیر دفتر و مشاور شهردار، فرمانده حوزه بسیج و مدیر روابط عمومی شهردرای منطقه از موزه و کتابخانه مجلس شورای اسلامی بازدید کرد.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه