مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

حرم عبدالعظیم(ع) شب میلاد منجی عالم بشریت غرق در نور شد

حرم مطهر حضرت عبدالعظیم(ع) در سالروز ولادت یگانه منجی عالم بشریت غرق در نور شادی است و زائران از تهران و شهرهای اطراف خود را به بارگاه منور سید الکریم رسانده‌‌اند تا شب میلاد دوازدهمین اختر تابناک امامت و ولایت را جشن بگیرند.
مراسم جشن ولادت با سعادت امام زمان (عج) در آستان مقدس، امشب (شنبه 31 فروردین) بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی حائری زاده و مدیحه سرایی و قرائت دعای توسل با نوای حاج حمید رمضانپور در مصلای بزرگ ری برگزار شد.
همچنین آئین احیای شب نیمه شعبان از ساعت 23 و 45 دقیقه با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین حسین حلواییان و مدیحه سرایی و قرائت دعای کمیل توسط حاج احمد زین العابدین فردا شب در شبستان امام خمینی(ره) برپا شد.
توزیع شربت و شیرینی و برپایی ایستگاه‌های صلواتی، آذین بندی کوچه و خیابان‌های شهرری از برنامه‌هایی بود که در این شب ارزشمند برپا شد.

** برگزاری جشن کودکان مهدوی
همچنین جشن کودکان مهدوی نیز عصر امروز شنبه در تالار شیخ صدوق (ره) با حضور بیش از یکهزار کودک برگزار شد و آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) پذیرای کودکان و نونهالان و همچنین خانواده‌های آنها در جشن ولادت دوازدهمین امام شیعیان بود.
اجرای برنامه‌های متنوع ویژه کودکان در محیطی شاد و کودکانه از جمله برنامه‌های این مراسم بود.
در این مراسم شعرخوانی، برنامه های متنوع ویژه کودکان، گروه تواشیح، تئاتر، قصه گویی و نمایش عروسکی برای کودکان اجرا شد.
به گزارش ایرنا، نیمه شعبان یا همان روز ۱۵ شعبان سالروز تولد حضرت مهدی(عج)، امام دوازدهم شیعیان است که در غیبت از انظار مردم به سر می‌برند. در برخی روایات، شب نیمه شعبان پس از شب قدر برترین شبها دانسته شده است و گروهی از شیعیان در این شب به شب زنده‌داری و اعمال مذهبی مشغول می‎شوند و برخی از اهل سنت و طریقتهای تصوف نیز به فضیلت این شب معتقدند.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.