مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب
امام جمعه شهرری

کمک 8 میلیاردی مساجد استان تهران به سیل زدگان

حجت‌الاسلام سید علی شاهچراغی امام‌جمعه شهرری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در مصلای بزرگ آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، اظهار داشت: دیدار مقام معظم رهبری با کارگران نشان از اهمیت این قشر زحمت‌کش جامعه است که همواره ایشان و امام راحل(ره) نیز بر زندگی عزتمندانه، رفاه نسبی و رعایت حق‌وحقوق آن‌ها توصیه داشتند.

وی ارزش کار و کارگری را بسیار بالا عنوان کرد و ادامه داد: در سایه کار جهادی کارگران تولید رونق می‌گیرد و  زمینه اقتصاد مقاومتی فراهم می‌شود و اقتصاد ما در مقابل دشمنان بیمه می‌شود.

امام‌جمعه شهرری با اشاره به نقشه‌های دشمن برای تحریم‌های نفتی بیان کرد: گوش ملت ایران از چنین سخنانی پر بوده و این فشارها همواره بر ملت ایران تحمیل‌شده چراکه در زیر آسمان کبود تنها کشوری که جلوی دزدی آمریکا را گرفته و دست رد بر سینه این جنایتکار زده جمهوری اسلامی ایران است.

شاهچراغی هدف دشمن، آمریکا و ترامپ را از چنین بیاناتی جنگ رسانه‌ای و تبلیغاتی علیه ایران است، افزود: آمریکا چون در دنیا با شکست مفتضحانه‌ای که خورده آبرویش رفته و از هر طرف به‌خصوص از سوی یهودیان تحت‌فشار است، چاره‌ای به‌جز بیان چنین حرف‌هایی ندارد.

وی با تأکید بر اینکه آمریکا و دشمنان ایران توان ندارند ملت ایران را به‌زانو دربیاورند، اضافه کرد: ایران مثل چهل سال گذشته از فرصت تحریم برای شکوفایی بهتر اقتصاد بهره می‌برد.

امام‌جمعه شهرری با اشاره به جنایت اخیر آل سعود در کشتن ۳۷ نفر شهروندان شیعه‌نشین، تصریح کرد: دولت سعودی رژیم خونخواهی است که سیاست آن قتل، تخریب و کشتار است که به پشتوانه آمریکا چنین جرئتی را یافته است.

شاهچراغی بابیان اینکه عربستان به نیابت از آمریکا و رژیم منفور صهیونیست این‌چنین به کشتار شیعیان می‌پردازد، بیان کرد: رژیم ظالم صهیونیستی ادامه‌دهنده راه بنی‌عباس و بنی‌امیه بوده و شک نداریم سرنوشت شومی که خدا وعده داده در انتظار ظالمان جهان است و خون مظلوم بی‌جواب نخواهد ماند.

وی با گرامیداشت آغاز هفته تکریم و غبارروبی مساجد ابراز داشت: مسجد خانه دوم ما و حتی مهم‌تر از خانه اول ما به شمار می‌رود که لازم است در آستانه ماه رمضان برای آماده‌سازی آن تلاش کنیم.

امام‌جمعه شهرری با اشاره به جایگاه مهم معنویت مسجد، ادامه داد:مسجد محلی برای تربیت، تهذیب نفس و نشر معارف اسلامی است که باید زمینه جذب به مساجد فراهم باشد که متأسفانه به دلیل برخی عملکردها مساجد از جوانان خالی است.

شاهچراغی با بیان اینکه مساجد خدمات زیادی ارائه می‌کنند، یادآور شد: مساجد در موضوعات اجتماعی وظیفه سنگینی دارند که در سیل اخیر مثل همیشه با ورود به‌موقع عملکرد مناسب داشتند و طبق آمارهای منابع رسمی مثل هلال‌احمر و کمیته امداد، بالغ‌بر ۸ میلیارد تومان مساجد استان تهران به هم‌وطنان سیل‌زده کمک کرده و ۱۵۰ کامیون مواد غذایی و وسایل زندگی به مناطق سیل‌زده ارسال کرده‌اند.

وی در آستانه ماه رمضان بهترین انفاق را کمک به هم نوعان سیل‌زده دانست خاطرنشان کرد: تنها یکی از مساجد ما در استان تهران که امکانات و منابع مالی خوبی دارد ساخت ۱۱۰ خانه و ۱۲ باب مدرسه در استان‌های سیل‌زده برعهده‌گرفته است.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه