مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

تجهیز کانال سرخه حصار به سیستم هشدار دهنده سریع

به گزارش انعکاس ری ؛ فرهاد افشار با بیان این مطلب افزود: برای اولین بار در شهر تهران و به ابتکار مدیریت بحران منطقه، سیستم هشدار دهنده سریع در کانال سرخه حصار نصب و امکان اطلاع از وضعیت سطح آب این کانال در منطقه 20 میسر شده است.

افشار با بيان اينكه ارسال پیام هشدار دهنده يكي از كاركردهاي این سيستم است، خاطرنشان كرد: هر گاه سطح آب کانال از حد معین بيشتر شود، به طور خودكار يك پیام هشدار متني متناسب با وضعيت موجود به مدیران شهری ارسال مي‌شود.

وی با بیان اینکه کنترل و کاهش خطرات سیل به دو شیوه سازه ای و غیر سازه ای انجام می شود، افزود: سیستم های هشدار دهنده به عنوان یکی از بهترین و موثرترین روشهای غیر سازه ای به دلیل هزینه پایین، کارایی و عملکرد بالا، سازگاری با محیط زیست و سهولت اجرا، کارآیی موثری در مقابله با سیلاب ها دارد.

شهردار منطقه 20 اظهار داشت: در روش های سازه ای تاکید بر مهار سیلاب های حوضه از طریق افزایش قابلیت نفوذ و نگهداشت آب در سطح حوضه است و تحقیقات نشان داده است این روش ها به تنهایی برای کاهش خطرات سیلاب کافی نیست و استفاده از روشهای غیر سازه ای نیز به عنوان مکمل ضروریست.

گفتنی است مدیریت شهری منطقه 20 با شعار” ری؛ شهر ایرانی اسلامی پیشرو” فعالیت های زیادی که برای اولین بار در شهر تهران انجام شده را در کارنامه 8 ماهه خود به ثبت رسانده است که رونمایی از 8 دستاورد مهم در مدیریت بحران، برنامه راهبردی و عملیاتی، انتخابات الکترونیک شهرداران مدرسه، اپلیکیشن راهنمای زائر، اپلیکیشن برفروبی، اپلیکیشن تفکیک پسماند از جمله این فعالیت ها است.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.