مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

تغذیه دام با گندم سبز ممنوع است

به گزارش انعکاس ری ؛محمد عباسی به گرانی نهاده های دامی از جمله یونجه و جو اشاره کرد و اظهار داشت: افزایش قیمت نهاده های دامی باعث شده برخی از کشاورزی شهرستان ری از گندم سبز برای تغذیه دامهایشان استفاده کنند.
وی تصریح کرد: کشاورزانی که از نهاده های تولید یارانه ای برای کشت گندم استفاده کرده اند، حق ندارند از گندم سبز برای تغذیه و پروار دامهایشان استفاده کنند.
عباسی با بیان اینکه استفاده از گندم سبز برای تغذیه دام فقط در اراضی دارای علف هرز و خوابیدگی گندم مجاز است، عنوان کرد: تاکنون گندم سبز 12 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان ری در بخش قلعه نو برای تغذیه دام استفاده شده است.
وی یادآور شد: جهاد کشاورزی شهرستان ری با کشاورزان از خوشه های گندم سالم برای تغذیه دام ها استفاده می کنند به شدت برخورد می کند.
به گزارش ایرنا، در کشت گندم و جو به صورت قصیل، وقتی دانه جو و گندم از مرحله شیری وارد مرحله خمیری می‌شود، محصول برداشت و به 2 صورت تازه ‌خوری و یا خرد شده و سیلو شده به مصرف دام می ‌رسد که برای دام بسیار خوش‌خوراک است این روش امنیت غذایی را به خطر می اندازد و موجب کاهش تولید گندم در کشور می شود.
شهرستان ری با دارا بودن 28 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان تهران، سالانه در حدود 850 هزار تن محصولات کشاورزی و زراعی تولید می کند.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.