مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

تغذیه دام با گندم سبز ممنوع است

به گزارش انعکاس ری ؛محمد عباسی به گرانی نهاده های دامی از جمله یونجه و جو اشاره کرد و اظهار داشت: افزایش قیمت نهاده های دامی باعث شده برخی از کشاورزی شهرستان ری از گندم سبز برای تغذیه دامهایشان استفاده کنند.
وی تصریح کرد: کشاورزانی که از نهاده های تولید یارانه ای برای کشت گندم استفاده کرده اند، حق ندارند از گندم سبز برای تغذیه و پروار دامهایشان استفاده کنند.
عباسی با بیان اینکه استفاده از گندم سبز برای تغذیه دام فقط در اراضی دارای علف هرز و خوابیدگی گندم مجاز است، عنوان کرد: تاکنون گندم سبز 12 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان ری در بخش قلعه نو برای تغذیه دام استفاده شده است.
وی یادآور شد: جهاد کشاورزی شهرستان ری با کشاورزان از خوشه های گندم سالم برای تغذیه دام ها استفاده می کنند به شدت برخورد می کند.
به گزارش ایرنا، در کشت گندم و جو به صورت قصیل، وقتی دانه جو و گندم از مرحله شیری وارد مرحله خمیری می‌شود، محصول برداشت و به 2 صورت تازه ‌خوری و یا خرد شده و سیلو شده به مصرف دام می ‌رسد که برای دام بسیار خوش‌خوراک است این روش امنیت غذایی را به خطر می اندازد و موجب کاهش تولید گندم در کشور می شود.
شهرستان ری با دارا بودن 28 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان تهران، سالانه در حدود 850 هزار تن محصولات کشاورزی و زراعی تولید می کند.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه