مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

توقف شهرفروشى و لزوم مشاركت حداكثرى شهروندان در پرداخت عوارض

به گزارش انعکاس ری ؛ فرهاد افشار در جمع أعضاء كميته درآمد اين منطقه گفت: مبارزه با شهرفروشى همواره از أولويت هاى شهردارى تهران بوده است و  كسب درآمد از منابع ناپايدار شهرى با توجه به بخشنامه هاى جديد كه در حوزه شهرسازى ابلاغ شده است روند كاهشى دارد و به زودى متوقف مى شود.

افشار افزود: با توجه به اين شرايط بايستى منبع كسب درآمد را به سمت منابع پايدار هدايت كنيم.

وى  عوارض پايدارشهرى را يكى از منابع پايدار شهرى برشمرد و گفت: شهروندان منطقه ٢٠ با پرداخت به موقع عوارض شهرى مى توانند مديريت شهرى را يارى كنند تا كمبود منابع مالى در شهردارى منطقه ٢٠ تبديل به چالشى در آينده نشود.

افشار ادامه داد: ايجاد درآمدهاى پايدار باعث مى شود شهردارى از بن بست كمبود منابع مالى خارج و مشكلات مالى مديريت شهرى مرتفع شود كه اين مهم، جز با مشاركت و همكارى شهروندان محقق نخواهد شد.

وى تأمین درآمد را یکی از مهمترین بخش‌های عملکرد شهرداری و مقدمه‌ای برای اجرایی شدن پروژه‌های شهری و رضایت شهروندی برشمرد و افزود: محوريت كسب درآمد مديريت شهرى منطقه ٢٠ بر أساس درآمدهاى پايدار است و در سال گذشته با آگاه سازی شهروندان و مشارکت آنها در پرداخت عوارض، پیگیری کارشناسانه در قالب جلسات تخصصی هفتگی، تلاش شبانه روزی همكاران در معاونت ها و نواحى هفتگانه موفق شديم، ١٤٣.٥ درصد از درآمد منطقه ٢٠ را محقق كنيم.

شهردار منطقه ٢٠ به همراه معاونان، شهرداران نواحى و تعدادى از مديران ارشد شهرى به عنوان أعضاء كميته درآمد هر هفته تشكيل جلسه مى دهند و براى تحقق ١٠٠ درصدى  منابع مالى شهردارى با رويكرد درآمدهاى پايدار به بحث و تبادل نظر مى پردازند.

بر اساس این گزارش شهرداری تهران بر اساس طرح جامع درآمد های پایدار به دنبال پایدار کردن منابع درآمدی خود است، درآمد های پایدار آن دسته از درآمدهایی را شامل می‌شود که دارای خصایص تداوم پذیری، مطلوب بودن و انعطاف پذیری هستند و برای وصول آن می‌توان برنامه ریزی های اجرایی لازم را تعریف کرد و درآمدهای پایداری که در حال حاضر در میان ردیف‌های درآمدی شهرداری وجود دارد، شامل عوارض نوسازی و عمران شهری، عوارض کسب و پیشه، عوارض سالیانه خودرو، بهای خدمات مدیریت پسماند و…. هستند.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه