مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

راهپیمایی روز جهانی قدس یکی از اندیشه‌های ناب امام بود

 حجت الاسلام سید علی شاهچراغی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که همزمان با روز جهانی قدس در مصلای بزرگ آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، اظهار داشت: از مردم شریف ایران به خصوص اهالی متدین ری در برگزاری باشکوه مراسم شب‌های قدر تشکر می‌کنم که رکن معنویت با برگزاری جلسات ماه مبارک، محرم و صفر، اعتکاف و سایر مناسبت‌ها ستون فقرات ملت و کشور بوده که مردم را محکم و استوار نگه داشته و در سایه این معنویت کشور و نظام حفظ شده است و الطاف الهی بر این ملت معتقد و متدین جاری و ساری گشته و کمر دشمن شکسته است.

وی با تأکید بر استفاده حداکثری از روزهای باقی مانده ماه مبارک رمضان، ادامه داد: اهمیت این ایام از دهه اول و دوم بیشتر است و پیامبر اکرم(ص) در این روزها به عبادت، اعتکاف و دعا مشغول بود و همواره دعا می‌کرد این آخرین ماه رمضان عمرش نباشد و توانسته باشد از ماه مهمانی خدا بهره ببرد.

امام جمعه شهرری با اشاره به اینکه در آستانه رحلت امام(ره) قرار داریم، خاطرنشان کرد: داغ غم از دست دادن امام راحل(ره) بسیار باشکوه و مصیبت سنگینی بود و بر اولیای خدا بسیار گران بود چون ایشان ولی نعمت همه ما بود و حق حیات بر گردن ما داشت.

حجت الاسلام شاهچراغی جمهوری اسلامی ایران را یادگار نفیس و ارزشمند امام(ره) برشمرد و افزود: معمار کبیر انقلاب با تفکر و اندیشه خود استقلال، آزادی و اقتدار و عزت را به ما هدیه داد.

وی با تأکید بر برگزاری هر چه بهتر مراسم سی و امین سالگرد ارتحال امام(ره)، تصریح کرد: اگر می‌گوییم هر سال باید این مراسم باشکوه‌تر برگزار شود تجلیل و تکریم یک عالم نیست بلکه نشان دادن راه و خط امام خمینی(ره) است.

امام جمعه شهرری با بیان اینکه امام راه اقتدار را توکل بر خدا نشان داد، اضافه کرد: امام با تمام وجود مردم را قبول و اعتماد داشت و معتقد بود تا مردم هستند خطری انقلاب را تهدید نمی‌کند.

حجت الاسلام شاهچراغی خط و راه امام راحل(ره) را سازش ناپذیری با دشمن اعلام کرد و گفت: امام خشم مقدسی را همواره فریاد می‌زد منفورترین فرد رئیس جمهور آمریکا است که تا آخر عمر بر آن تأکید کرد.

وی با بیان اینکه امام راحل(ره) مذاکره با آمریکا را همواره منتفی دانست و ادامه داد: رهبر کبیر و فقید انقلاب اسلامی به ما آموخت نگذاریم تحت هر شرایطی انقلاب و کشور به دست نااهلان و نامحرمان بیافتد.

امام جمعه شهرری در پایان با تشکر از راه‌پیمایی باشکوه و بی‌نظیر مردم ری گفت: این راه‌پیمایی یکی از اندیشه‌های ناب امام بود که مردم ری مثل همیشه حضوری باشکوه داشتند و با زبان روزه خشم خود را به دشمن نشان دادند که بر اساس بیان قرآن بدون پاداش نخواهد بود.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.