مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

برنامه های هفته محیط زیست منطقه 20 آغاز شد

به گزارش انعکاس ری ؛ افشین سارویی به آغاز برنامه های هفته محیط زیست در سال 98 با شعار “با هم برای مقابله با آلودگی هوا”  اشاره کرد و گفت: برنامه های متنوع هفته محیط زیست متناسب با عناوین روزهای این هفته شامل آلودگی هوا و صنعت، آلودگی هوا و رسانه، آلودگی هوا و قانون، آلودگی هوا و مسئولین، آلودگی هوا و مشارکت های مردمی در منطقه 20 آغاز شده است و تا 22 خردادماه ادامه دارد.

سارویی فعالیت کارخانه های صنعتی در محدوده بافت شهری و مسکونی را یکی از مهمترین دلایل آلودگی هوا در این منطقه برشمرد و افزود: بازدید از کارخانه های فعال در سطح محدوده منطقه 20 و تعامل با مدیران این مجموعه های صنعتی برای رعایت اصول زیست محیطی از مهمترین برنامه های این هفته است.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت نقش رسانه در اطلاع رسانی مبانی زیست محیطی و ترویج فرهنگ رعایت مسائل زیست محیطی، یکی از روزهای این هفته به نام آلودگی هوا و رسانه نامگذاری شده است چرا که رسانه ها در ترویج فرهنگ حمل و نقل پاک و تاثیر آن در کاهش آلودگی هوا بسیار نقش آفرین هستند.

سارویی کنترل و ارزیابی پیمانکاران و گواهی های معاینه فنی ماشین آلات مورد استفاده را از دیگر اقدامات این هفته برشمرد و گفت: ابلاغ و اخطاریه های لازم برای رعایت مسائل فنی زیست محیطی از اقدامات مستمر است که از سوی کارشناسان در دستور کار قرار دارد که در این هفته با توجه به مناسبت هفته جهانی با نگاه ویژه تری انجام خواهد شد.

وی گشت پیاده مدیران شهری در روز سه شنبه بدون خودرو را از دیگر برنامه های این هفته عنوان کرد و یادآور شد: رفع معضل آلودگی هوا نیازمند همیاری و مشارکت همه جانبه شهروندان است که برنامه هایی با محوریت مشارکت اجتماعی و نخبگان محلی پیش بینی شده است که در محلات 20 گانه، بوستان ها و اماکن فرهنگی  اجرا می شود.

معاون امورشهری و محیط زیست شهرداری منطقه 20 کاشت 10هزار اصله نهال در بوستانها، نصب مخازن پسماند خشک در بوستانها، نصب اپلیکیشن جمع آوری پسماند خشک در مجتمع های مسکونی، آموزش های چهره به چهره، برگزاری نمایشگاه دستاوردها و معرفی پروژه های شاخص اداره محیط زیست، توزیع بروشورهای آموزشی و موشن گرافی، قدردانی از فعالان محیط زیست را از جمله فعالیت های اجرایی این هفته برشمرد.

بر اساس این گزارش روز جهانی محیط زیست یک رویداد سالانه است که از سال 1973 هر سال در پنجم ژوئن به منظور بالا بردن آگاهی جهانی در خصوص اهمیت محیط زیست سالم در زندگی انسان ها برگزار می شود.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.