مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

 بارگیری ضایعات از مخازن صالح آباد شهرری آغاز شد

به گزارش انعکاس ری ؛ افشین ساروئی با بیان این مطلب گفت: با توجه به پایان فصل بارندگی و آغاز فصل گرما، عملیات جمع آوری ضایعات از مخازن ۶۰۰ هزار مترمکعبی صالح آباد آغاز شده است که پیش بینی می شود تا پایان عملیات اجرائی،۶۰۰ کامیون معادل ۶ هزار تن  ضایعات از این مخازن تخلیه و منتقل شود.

سارویی افزود: روند جمع آوری ضایعات کاملا مکانیزه انجام می شود و در حال حاضر ماشین آلات سنگین از نوع لودر، بابکت و بیل مکانیکی مشغول فعالیت هستند.

 وی ادامه داد: این مخازن نقش تعدیل کننده آب های سطحی شهر تهران را دارند و به علت شیب روبه جنوب در منطقه 20، حجم وسیعی از آب های سطحی مناطق ۱۱،  ۱۲،  ۱۶،  ۱۷،  ۱۸ و ۱۹ از این مخازن عبور می کنند.

معاون شهردار منطقه 20 افزود: پاکسازی مستمر مخازن صالح آباد در مدیریت آب گرفتگی و آب ماندگی های احتمالی تاثیر گذار است به نحوی که در بارندگی های بی سابقه  در یک سال اخیر  در خصوص انسداد کانال ها و مسیلهای عبوری آب های سطحی مشکلی به وجود نیامد.

 سارویی با اشاره به اینکه پیش از این، ضایعات قابل بازیافت از جمله پت ها از این مخازن، جمع آوری و به مرکز پسماند منتقل شده‌اند، گفت: لایروبی و تخلیه ضایعات از وظایف ذاتی شهرداری است و به صورت مستمر در برنامه کاری داریم اما از سوی دیگر نیازمند همکاری و مشارکت شهروندان نیز هستیم؛ به این معنی که شهروندان از ریختن زباله و ضایعات در مسیر انهار، رودخانه ها و مسیل ها جدا خودداری کنند تا احتمال هرگونه خطر رفع شود و به تبع آن هزینه تحمیلی آن کاهش می یابد.

 معاون امورشهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۲۰ یادآور شد: سالانه بابت تخلیه ضایعات از مخازن صالح آباد از سوی مدیریت شهری هزینه می شود که با فرهنگ سازی مبنی بر عدم ریختن زباله در انهار شهری می توان این مبلغ را به جای انتقال ضایعات، برای آبادانی و اجرای پروژه های شهری صرف کرد.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.