مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

۶۰ درصد محصول کلزای شهرستان ری برداشت شد

محمد عباسی  اظهار داشت: میانگین تولید کلزا کاران شهرستان ری بین ۲ تا ۶ تن در هر هکتار پیش بینی می‌شود و این آمار پس از برداشت کامل آن مشخص می‌شود.

وی افزود: برداشت کلزا در منطقه از اوایل خردادماه آغاز شده و این محصول بدلیل مراقبت زیاد به خصوص در حوزه کنترل علف‌های هرز، از طرف کشاورزان استقبال نمی‌شود ول. میانگین کشت این محصول در جنوب پایتخت مناسب است.

عباسی ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی در جهت اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مبنی خود کفایی در بحث تولید دانه روغنی کلزا با تأمین و تخصیص یارانه و بیمه کردن این محصول و همچنین خرید تضمینی آن تمام شرایط را برای کشت این دانه روغنی فراهم کرده است.

وی از آمادگی مراکز خرید کلزا در شهرستان ری و ورامین خبر داد و گفت: امسال قیمت خرید تضمینی هر کیلو گرم کلزا از طرف دولت ۳۴ هزار و ۳۰ ریال اعلام شده است،

عباسی با بیان اینکه کشت کلزا در شهرستان ری به عنوان کشت دوم انجام می‌شود، ابراز کرد: کشت پاییزه کلزا به دلیل اینکه ریشه آن تا عمق ۷۰ سانتی متری زمین فرو می‌رود و باعث افزایش ۲۰ درصدی محصولات در کشت اول می‌شود.

وی در پایان اضافه کرد: کشت متناوب گندم، ذرت و کلزا به صورت دوره‌ای در مزارع کشاورزی یکی از راهبردهای وزارت جهاد کشاورزی برای بهره وری بهتر از آب و خاک است.

شهرستان ری با دارا بودن ۲۸ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان تهران، سالانه در حدود ۸۵۰ هزار تن محصولات کشاورزی و زراعی تولید می‌کند.

این شهرستان دارای رتبه اول در تولید گندم، ذرت علوفه‌ای، صیفی جات، شیر و رتبه دوم را در تولید جو و تخم مرغ در استان است.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه