مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

۶۰ درصد محصول کلزای شهرستان ری برداشت شد

محمد عباسی  اظهار داشت: میانگین تولید کلزا کاران شهرستان ری بین ۲ تا ۶ تن در هر هکتار پیش بینی می‌شود و این آمار پس از برداشت کامل آن مشخص می‌شود.

وی افزود: برداشت کلزا در منطقه از اوایل خردادماه آغاز شده و این محصول بدلیل مراقبت زیاد به خصوص در حوزه کنترل علف‌های هرز، از طرف کشاورزان استقبال نمی‌شود ول. میانگین کشت این محصول در جنوب پایتخت مناسب است.

عباسی ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی در جهت اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مبنی خود کفایی در بحث تولید دانه روغنی کلزا با تأمین و تخصیص یارانه و بیمه کردن این محصول و همچنین خرید تضمینی آن تمام شرایط را برای کشت این دانه روغنی فراهم کرده است.

وی از آمادگی مراکز خرید کلزا در شهرستان ری و ورامین خبر داد و گفت: امسال قیمت خرید تضمینی هر کیلو گرم کلزا از طرف دولت ۳۴ هزار و ۳۰ ریال اعلام شده است،

عباسی با بیان اینکه کشت کلزا در شهرستان ری به عنوان کشت دوم انجام می‌شود، ابراز کرد: کشت پاییزه کلزا به دلیل اینکه ریشه آن تا عمق ۷۰ سانتی متری زمین فرو می‌رود و باعث افزایش ۲۰ درصدی محصولات در کشت اول می‌شود.

وی در پایان اضافه کرد: کشت متناوب گندم، ذرت و کلزا به صورت دوره‌ای در مزارع کشاورزی یکی از راهبردهای وزارت جهاد کشاورزی برای بهره وری بهتر از آب و خاک است.

شهرستان ری با دارا بودن ۲۸ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان تهران، سالانه در حدود ۸۵۰ هزار تن محصولات کشاورزی و زراعی تولید می‌کند.

این شهرستان دارای رتبه اول در تولید گندم، ذرت علوفه‌ای، صیفی جات، شیر و رتبه دوم را در تولید جو و تخم مرغ در استان است.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.