مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

امر به معروف با زبان نرم و اخلاق اسلامی انجام شود

آیت الله محمد محمدی ری شهری روز دوشنبه در نشست شورای هماهنگی دهه کرامت در حرم حضرت عبدالعظیم (ع) اظهار داشت: مدارا کردن، اخلاق نیکو، اجتهاد و دعوت مردم به اسلام با رفتار کریمانه از روش های اهل بیت (ع) است که باید در جامعه از آن استفاده کرد.

وی با بیان اینکه اخلاق نیکو و برخورد مناسب با مردم روش جذب اهل بیت (ع) به اسلام است، عنوان کرد: امر به معروف و نهی از منکر با سخت گیری اثری بر روی مردم ندارد و برخورد سخت در آخرین مرحله و هنگامی که در پذیرش حق مقاومت و از روی عمد لجبازی می کنند باید انجام شود.

ری شهری ادامه داد: بر اساس روایات، بنی امیه حکومت خود را بر پایه شمشیر و ظلم استوار کرده بود که هیچکدام از این موارد در روش ائمه اطهار در دعوت مردم به اسلام جایی ندارد.

وی با اشاره به اینکه پایه اصلی دعوت مردم به اسلام از نگاه اهل بیت (ع) رفتار کریمانه است، عنوان کرد: محبت دستوری نیست بلکه باید برای دوست داشتن و پذیرش موضوعی توسط مردم باید در آن از روش اهل بیت (ع) که مبتی بر ایجاد معرفت و زیبایی است، استفاده نمود.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) یادآور شد: رفتار کریمانه و کرامت مد نظر اهل بیت (ع) بر سه پایه حق، صداقت و رزق استوار است و ائمه اطهار (ع) هرگز برای جذب مردم به اسلام و انجام فریضه های دینی اعمال ناحق انجام نمی دادند.

به گزارش ایرنا، نشست اعضای شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت کشور امروز دوشنبه با حضور آیت‌الله ری‌شهری تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع)، محسنی‌بندپی استاندار تهران و سایر اعضا در تالار آستان عبدالعظیم (ع) برگزار شد.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.