مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

مشکلات کشور با اهداف مشترک تعامل و هم‌افزایی رفع می‌شود

ظهر امروز مراسم انعقاد تفاهم‌نامه علمی پژوهشی ارتقای علوم بنیادین در صنعت حمل‌ونقل میان دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری و ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی، حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با حضور منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی حمل‌ونقل پیشرفته و هیئت همراه، سعید قاضی مغربی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) و جمعی از اعضای هیئت‌علمی در سالن کنفرانس دانشکده مدیریت و حسابداری این دانشگاه منعقد شد.

رئیس واحد یادگار امام خمینی (ره) شهرری در این مراسم گفت: منوچهر منطقی از مدیران عملیاتی کشور و جزء چهره‌های برجسته جمهوری اسلامی ایران است و وجود وی در صنعت خودروسازی، حوزه فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته کشور منشأ تحولات بسیار جدی در این حوزه‌ها بوده است.

سعید قاضی مغربی با تأکید بر انتخاب این واحد دانشگاهی به‌عنوان قطب شبکه‌های ارتباطی و حمل‌ونقلی کشور در بین سایر واحدهای دانشگاهی عنوان کرد: اهداف ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی حمل‌ونقل پیشرفته و مأموریت ما به یکدیگر بسیار نزدیک است.

وی عنوان کرد: هدف‌های مشترک می‌تواند یک نوع هم‌افزایی و تعامل در کار را به وجود آورد و با همکاری در پروژه‌‌های مختلف می‌توان بخشی از مشکلات حمل‌ونقل کشور را  برطرف کرد.

رئیس  دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام‌خمینی‌(ره) شهرری تصریح کرد: از زمان قبول مسئولیت در واحد یادگار امام خمینی (ره) شهرری تحولات بسیار خوبی در ساختار آموزشی و پژوهشی این واحد دانشگاهی صورت گرفته است.

قاضی مغربی یادآور شد: با تدوین منظومه نظام موضوعاتی حمل‌ونقل و بررسی ۱۰۰ چالش و اهداف خرد و کلان آن‌ یک استاد صرفاً به کار تدریس نمی‌پردازد و حرکت استادان در پروژه‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری سمت و سویی پژوهشی گرفته است.

این مقام دانشگاهی افزود: بازخورد کارهای انجام‌شده در واحد یادگار امام خمینی (ره) شهرری برای همگان روشن است و انتظار از ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی، حمل‌ونقل پیشرفته ریل‌گذاری، هدایت و حمایت ماست.

قاضی مغربی اظهار کرد: وجود هفت دانشکده مصوب، ۲۲۰ رشته تحصیلی و تأسیس رشته‌های جدید و برخی رشته‌های بین‌رشته‌ای،  امکانات و ظرفیت‌های موجود، این دو نهاد مکمل یکدیگر باشند و موضوعات مختلف را به قراردادهای عملیاتی برسانند.

رئیس دبیرخانه برنامه علمی شبکه‌های ارتباطی و حمل‌ونقل نیز در این مراسم گفت: با مساعدت رئیس  دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام‌خمینی‌(ره) شهرری و اعضای کارگروه معیارهای اولویت‌بندی و چالش‌های حمل‌ونقل شناسایی و استخراج شد.

علی شهابی، ابعاد شبکه‌های ارتباطی و حمل‌ونقل را صنعتی و فناوری، اجتماعی، زیست‌محیطی، اقتصادی، مدیریتی و سیاستی و ارزش‌ها و آرمان‌ها عنوان کرد و ادامه داد: در این زمینه باید به ساختار مدیریت، جغرافیا و آمایش سرزمین توجه کرد.

رئیس دبیرخانه برنامه علمی شبکه‌های ارتباطی و حمل‌ونقل با تأکید بر رونمایی کتاب نظام موضوعات شبکه‌‌‌های ارتباطی و حمل‌ونقل دانشگاه آزاد اسلامی مطرح کرد: در این کتاب چالش‌های اصلی کشور را بررسی و شناسایی کردیم.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه