مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

توسعه کشت گلخانه ای در شهرستان ری ضروری است

«احمد اسماعیلی راد» روز یکشنبه در نشست تخصصی با مسئولان اجرایی بخش قلعه نو با بیان اینکه در کشاورزی مدرن امروز استفاده بهینه از زمین و آب بیش از سطح زیر کشت اهمیت دارد، اظهار داشت: کشت گلخانه ای در حدود ۱۰ برابر کشت سنتی راندامان تولید و کاهش مصرف آب دارد.

وی تاکید کرد: توسعه کشت گلخانه ای با توجه به اینکه بازار هدف ۱۴ میلیون نفری استان تهران در کنار شهرستان ری قرار گرفته، باید در دستور کار تمامی دستگاه های اجرای از جمله جهاد کشاورزی قرار گیرد.

اسماعیلی راد در ادامه با تاکید بر اینکه اراضی کشاورزی شهرستان ری باید با حفظ مالکیت اشخاص یکسان سازی شود، عنوان کرد: طرح یکسان سازی اراضی جزو اولویت های دولت در برنامه های توسعه ای محسوب می شود که باید مسئولان اجرایی ساز و کار این امر مهم را فراهم آورند.

وی ادامه داد: یکسان سازی اراضی کشاورزی موجب افزایش سرانه تولید و اجرای سیاست های دولت در خصوص الگوی کشت هر منطقه با توجه به اقلیم می شود.

اسماعیلی راد با بیان اینکه کشاورزان باید در خصوص طرح یکسان سازی و کشت گلخانه ای از طرف مسئولان دولتی توجیه شوند افزود: اگر این ۲ طرح به خوبی در شهرستان ری اجرا شود شاهد افزایش اشتغال زایی و درآمد زایی برای کشاورزان خواهی بود.

نشست تخصص سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان ری با بخشدار، دهیاران، اعضای شورای های اسلامی بخش قلعه و مدیران عامل ۲ شهرک صنفی و صنعتی ولی عصر (عج) و عشق آباد امروز یکشنبه در دهیاری روستای کریم آباد تهرانچی بخش قلعه نو برگزار شد.

اعضای شوراهای اسلامی بخش قلعه نو عمده ترین مشکلات مردم این منطقه را مستقر نبودن ادارت دولتی در این بخش، کیفیت پایین جاده های روستایی و ترافیک سنگین محور تهران ورامین در حوزه قلعه نو، حضور اتباع بیگانه، حاشیه نشینی، ناکافی بودن نیروهای انتظامی، آنتن ندادن خطوط تلفن همراه در روستا و آلودگی هوا به خاطر آتش زدن کلش های گندم کشاورزان عنوان کردند.

همچنین سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان ری در ادامه این نشست تخصصی از شهرک توحید روستای فیروزآباد، شهرک صنفی و صنعتی عشق آباد و شهرک صنفی ولی عصر دیدن کرد.

عمده مشکلات شهرک های صنفی و صنعتی عشق آباد با ۵۰ هکتار وسعت، ۱۴۰ واحد صنفی و صنعتی فعال و ۲ هزار تا ۲ هزار و ۵۰۰ اشتغال مستقیم در زمینه های پوشاک، سنگشویی، موزاییک سازی، پلاستیک سازی، تولیدات بتنی؛ کمبود آب شرب و بهداشتی، قطعی برق و نوسانات ولتاژ، دریافت مالیات از تولید کنندگان توسط شهرداری است.

عمده مشکلات شهرک صنفی ولی عصر (عج) نیز که بیشتر این تولید کنندگان در حوزه آهن کاری و ذوب فلزات فعالیت دارند نبود خط مخابرات، گاز، آب، برخورد سلیقه ای با جواز خریداران اراضی این شهرک که در حدود ۳۰ هزار متر جواز صادر شده است، می باشد.

بخش قلعه نو از توابع شهرستان ری هم اکنون دارای ۶۵ هزار و ۳۲۸ نفر جمعیت است که در ۲۰ کیلومتری جنوب ری و در مسیر جاده ورامین قرار دارد و یکی از مناطق عمده کشاورزی بخصوص در تولید گندم و جو است.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.