مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

۵۶ هزار تن گندم از اراضی قلعه نو شهرستان ری برداشت شد

«علیرضا صادقی» روز یکشنبه در نشست تخصصی سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان ری با مسئولان اجرایی بخش قلعه نو اظهار داشت: میانگین تولید گندم کشاورزان بخش قلعه نو ۶.۵ تا ۷ تن در هکتار است که در رده برترین‌های کشور قرار دارد.

وی ادامه داد: تولید گندم در بخش قلعه نو به دلیل استفاده کشاورزان از روش‌های مدرن کشت، وجود زمین حاصلخیز و آب بسیار مناسب و پربازده است.

صادقی با اشاره به اینکه بخش قلعه نو یکی از قطب‌های کشاورزی استان تهران است، عنوان کرد: در این بخش سالیانه به طور متوسط بیش از ۲ هزار تن جو و ۴۰۰ هزار تن ذرت علوفه‌ای از سطح ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار زمین کشاورزی برداشت می‌شود.

وی اضافه کرد: ۷۰ هکتار از اراضی کشاورزی بخش قلعه نو به کشت کلزا و ۸۸۲ هکتار نیز به علوفه دام از جمله یونجه اختصاص دارد، این بخش یکی از قطب‌های تولیدات غذایی استان تهران محسوب می‌شود.

صادقی در ادامه با اشاره به اینکه بخش قلعه نو دارای ۴۲ دامداری صنعتی و ۱۲۱ دامداری سنتی است، تصریح کرد: ۱۱ هزار و ۶۳۰ رأس دام سبک از جمله گوسفند و بز و همچنین ۱۴ هزار رأس دام سنگین در این بخش وجود دارد.

وی یادآور شد: بخش قلعه نو ۱۴ واحد تولید صنعتی طیور دارد، همچنین این بخش با دارا بودن دریاچه ۵۰ هکتاری عشق آباد به عنوان بزرگترین سایت غیر ساحلی کشور سالانه در حدود ۱۸۵ تن گوشت ماهی تولید می‌کند.

صادقی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بخش قلعه نو ۶۵ هزار و ۳۲۸ نفر جمعیت دارد افزود: ۲۷ هزار و ۳۱۹ نفر از جمعیت این بخش را اتباع افغان و پاکستان تشکیل داده است.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.