مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

طرح بازنگری نفرآباد بخشی از طرح توسعه پیرامون حرم عبدالعظیم(ع)است


به گزارش انعکاس ری، حمیدرضا آخوندی پیش از ظهر دوشنبه در حاشیه جلسه بررسی طرح ساماندهی نفرآباد، محلهنفرآباد را قدیمی ترین محله شهر تهران معرفی کرد و گفت: این محله به واسطه مجاورت با حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در طرح توسعه پیرامون حرم قرار گرفته است که عدم تحقق پذیری کامل آن در طول مقاطع مختلف زمانی، مشکلاتی را به وجود آورده است که بلاتکلیف مالکین املاک باقیمانده در طرح از مهمترین مشکلات در این محدوده به شمار می‌رود.

آخوندی به طرح بازنگری محله نفرآباد با رویکرد توسعه و احیای هویت محله که از سوی شهرداری منطقه ۲۰ تهیه شده است اشاره کرد و افزود: رویکرد قبلی بر اساس مداخله حداکثری مدیریت شهری بود که این مهم در طرح بازنگری شده به مشارکت شهروندان در توسعه محله تغییر یافت.

وی با اشاره به اینکه با اجرای این طرح، هویت و جایگاه اصلی محله نفرآباد حفظ می‌شود، گفت: این طرح پس از طی فرایند قانونی و تصویب مراجع ذی صلاح، تعیین تکلیف و با ابلاغ به منطقه، شهروندان از مزایای آن بهره مند می‌شوند.

آخوندی طرح بازنگری محله نفرآباد را بخشی از طرح توسعه پیرامون حرم حضرت عبدالعظیم (ع) برشمرد و یادآور شد: طرح بازنگری توسعه پیرامون حرم نیز در دستور کار منطقه قرار دارد که پس از نهایی شدن و ارسال به معاونت شهرسازی شهرداری تهران، فرایند بررسی آن آغاز خواهد شد.

جلسه بررسی طرح ساماندهی محله نفرآباد با حضور شهردار و معاون شهرسازی و معماری منطقه ۲۰، مشاوران طرح بازنگری محله نفرآباد و مدیر کل شهرسازی و طرح‌های شهری شهرداری تهران در معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران برگزار شد.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه