مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

۵۰ هزار عنوان برنامه دهه کرامت در کشور برگزار می شود

حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی روز پنجشنبه در مراسم آغاز جشن‌های دهه کرامت استان تهران در حرم عبدالعظیم (ع) اظهار داشت: امسال آستان مقدس رضوی به تنهایی ۲ هزار ویژه برنامه با عنوان «زیرسایه خورشید» را طی دهه کرامت در سراسر کشور و کشورهای همسایه از جمله عراق، آذربایجان و ترکیه برگزار خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه ۳۴ نهاد فرهنگی، اجرایی، اداری و سازمان‌های مردم نهاد در برگزاری جشن‌های این دهه شرکت دارند، افزود: امسال جشن‌های دهه کرامت با محوریت آشنایی جوانان با سیره و روش ائمه اطهار (ع) در حرمین امام رضا (ع)، حضرت معصومه (س)، شاهچراغ (ع) و حرم عبدالعظیم (ع) و ۱۲ هزار مسجد سراسر کشور برگزار می‌شود.

ارزانی ادامه داد: امسال برای اولین بار ۶ کارگروه ویژه دهه کرامت از جمله کارگروه‌های هنری، آواها و نماهای رضوی، مسابقات کتابخوانی و مسابقات ورزشی مختلف در سراسر کشور فعال خواهند شد.

وی هدف اصلی از برگزاری برنامه‌ها شاد فرهنگی و مذهبی ایام دهه کرامت را معرفت افزایی نسل جوان کشور نسبت به اهل بیت (ع) عنوان کرد و گفت: ستاد بزرگداشت دهه کرامت کشور علاوه بر برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی در این ایام به دنبال ساماندهی و نظامند کردن این برنامه‌ها است و جذب جوانان در طول ایام سال به مساجد یکی از مهمترین راهبردها ستاد دهه کرامت کشور است.

ارزانی با اشاره به اینکه در فرهنگ مذهبی کشور روش‌های مختلف عزاداری در جریان است و روش خاصی برای شادمانی وجود ندارد، تصریح کرد: امسال دبیر خانه ستاد بزرگداشت دهه کرامت کشور از ۶۰ ایده برتر جوانان دانشجو درباره چگونگی ترویج فرهنگ سرور و شادمانی در کشور در شب میلاد امام رضا (ع) تقدیر خواهد کرد.

مراسم آغاز جشن‌های دهه کرامت استان تهران امروز پنجشنبه همزمان با میلاد با سعادت حضرت معصومه (س)در حرم عبدالعظیم (ع) آغاز شد.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.