مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

44 واحد صنفی آلودگی آب در شهرری به مراجع قضایی معرفی شدند

زهره عبادتی  اظهار داشت: 41 واحد سنگشویی در روستای عشق آباد و سه واحد قالیشویی در بخش كهریزك كه آلوده كننده منابع آب به شمار می رفتند به مراجع قضایی معرفی شدند.
وی تصریح كرد: واحدهای صنفی قالیشویی، سنگبری، كشتارگاه، دامداری، چربی گیری و زهتابی این منطقه با وجود فعالیت های اقتصادی دارای پساب های آلوده هستند كه باید ساماندهی شوند.
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری با بیان اینكه سال گذشته نیز 65 واحد آلاینده چربی سوزی و قالیشویی آلاینده نیز شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند، افزود: از این تعداد 13 واحد نسبت به نصب سیستم تصفیه فاضلاب اقدام كرده و چهار واحد قالیشویی هم برنامه زمان بندی نصب سیستم را ارائه و مابقی پرونده ها نیز در دست پیگیری است.
وی ادامه داد: واحدهای آب بر شامل قالیشویی، كشتارگاه، دامپروری و چربی سوزی بر اساس قانون باید سیستم تصفیه فاضلاب استاندارد داشته باشند و با بازچرخانی آب در فرآیند عملكرد خود ضمن حفظ محیط زیست از منابع آب زیرزمینی كمتری استفاده كنند.
عبادتی با بیان اینكه بیشتر واحدهای آلوده كننده آب در محدوده 2 رودخانه سرخه حصار و نهر فیروزآباد قرار دارند، افزود: صاحبان این مشاغل، آلودگی این رودخانه ها را بهانه ای برای ریختن پساب های خود قرار ندهند.
وی تصریح كرد: هم اكنون تمام كشتارگاه های این شهرستان شامل چهار كشتارگاه دام و پنج كشتارگاه طیور،همگی مجهز به سیستم تصفیه فاضلاب هستند.
عبادتی آلودگی نهر فیروزآباد و سرخ حصار را معضلی برای این شهرستان بیان كرد و افزود: آلودگی منابع خاك، آب های زیرزمینی و تهدید علیه بهداشت عمومی جانواران، انسان ها و گیاهان ارمغان این نهرها برای این شهرستان است.
وی آبیاری مزارع جنوب تهران با آبهای آلوده را تایید كرد و افزود: آبیاری مزارع جنوب تهران باید هر چه سریعتر مدیریت شود.
رئیس اداره محیط زیست شهرستان ری اضافه كرد: احداث تصفیه خانه، ساماندهی صنوف آب بر و لایروبی نهرها و رودهایی كه در مسیرهای شهرری در حركت هستند موجب كاهش آلودگی های زیست محیطی در جنوب تهران می شود.
حدود ‎18 روستا از 22 روستای بخش قلعه نو یعنی چیزی حدود ‎9 هزار هكتار اراضی جنوب منطقه ری كشت خود را از آب های نامتعارف و فاضلاب كانال های شمال به جنوب پایتخت یعنی كانال سرخه حصار، بهشتی و نهر فیروزآباد آبیاری می كنند.
نهر فیروزآباد در غرب تهران از منطقه ۹ تهران سرچشمه می گیرد كه با حركت به سمت جنوب پایتخت از مناطق ۱۷، ۱۹ و ۲۰ عبور كرده و به پایین دست تهران یعنی شهرستان ری جریان پیدا می كند و در طول مسیر كانال سرخه حصار، بهشتی و نهر فیروزآباد تعداد زیادی واحدهای صنعتی و خانگی، پساب های خود را به این نهر ریخته كه منجر به آلودگی شدید میكروبی و در برخی مناطق نیز آلودگی شیمیایی و بعبارتی لش آب شدن رودخانه می شود.
شهرستان ری (به مركزیت شهرری) با جمعیتی بیش ا یك میلیون و 800 هزار نفر در جنوب استان تهران واقع شده كه دارای پنج شهر شهرری، باقرشهر، كهریزك، قیامدشت و حسن آباد است.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.