مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

۲۰ تجمع عفاف و حجاب در شهرستان‌های استان تهران برگزار می‌شود

سرهنگ امیر عبداللهیان در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت هفته عفاف و حجاب اظهار داشت: عفاف و حجاب در آیات و روایات قرآن کریم تاکید شده و امری فطری و ذاتی بوده و شرع و عقل هم آن را تأیید می‌کند.

وی با اشاره به سخنان شهید مطهری در خصوص اینکه عفاف و حجاب آرامش روانی به همراه دارد، عنوان کرد: بر مبنای گفته‌های بزرگان، حجاب و عفاف حفظ کرامت بوده و از انحرافات جلوگیری می‌کند.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر و حجاب از مقوله‌های اساسی و بنیادین اسلام که مغفول مانده است، افزود: حجاب و عفاف به عنوان نقطه عطفی مهم همیشه مورد هدف و حمله خیمه‌گاه دشمن قرار داشته که در این راستا اهل منبر و رسانه‌ها در رفع شبهه و تبیین و روشنگری این موضوع مهم رسالت و وظیفه سنگینی را بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه دشمن مقوله عفاف و حجاب را در راستای اسلام‌هراسی و دین‌ستیزی به چالش می‌کشد، افزود: دشمنان در مورد اهمیت حجاب به عنوان ابزارقدرت مسلمانان پی برده است، گفت: آنها قصد دارند حجاب را توسط ابزارها و رسانه‌ها به گونه‌ای که مسئله اساسی و بنیادی اسلام نیست مطرح کنند.

عبداللهیان یادآور شد: ۹۰ درصد اخبار رسانه‌های غربی و معاند بر موضوع عملیات روانی و هدایت افکار طراحی شده تا به این امر مهم در جامعه خدشه وارد کنند.

وی ادامه داد: اسناد، مدارک، مستندات و روایات برای به چالش کشاندن ادعاهای واهی دشمن در خصوص حجاب وجود دارد که می‌توان پاسخ دشمنان را داد.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت سیدالشهداء (ع) استان تهران گفت: به فرموده مقام معظم رهبری نباید موضوع حجاب و امر به معروف و نهی از منکر را با رفتاری قهری حل کرد چرا که این موضوع بر عهده همگان است.

وی عنوان کرد: ترویج سبک زندگی عفیفانه، مقابله با هجمه‌های سنگین دشمن، فرهنگ‌سازی حجاب و عفاف به عنوان یک گفتمان و ایجاد زمینه لازم برای همکاری و هم‌افزایی همه سازمان‌ها، مؤسسات و نهادها در این امر مهم از اهداف هفته حجاب و عفاف به شمار می‌رود.

عبداللهیان برنامه‌ها و موضوع حجاب و عفاف را فراتر از یک هفته اعلام و نیازمند عزم عمومی برشمرد و افزود: ۲۰ جلسه کارگروه زنان و خانواده با متمرکز شدن بر آسیب‌های اجتماعی و اشتغال زنان سرپرست خانوار برگزار شده است.

وی ادامه داد: در ۱۵ شهرستان استان تهران ۲۰ گردهمایی و تجمع شاخص در مناطق آسیب پذیر، ۸۵ جشنواره ندای فطرت به همراه ۴۲۵ مهدکودک اجرای کارگاه‌های مادران آفتاب ویژه والدین با موضوع زندگی عفیفانه برگزار می‌شود.

عبداللهیان تصریح کرد :۸۰ کمیته بازرسی متشکل از بسیج اصناف از واحدهای صنفی در این ایام فعال و با نگاه و هدف پیشگیری و آموزش به تذکر لسانی در مقوله بدحجابی می‌پردازند.

وی به برگزاری بیش از ۶۰۰ نشست در اماکن عمومی با موضوع تحکیم خانواده، ازدواج، طلاق، آسیب‌های اجتماعی، فضای مجازی و مهارت‌های زندگی اشاره کرد و گفت: در این مدت بیش از ۱۰۰ نمایشگاه پوستر و عکس در پارک‌ها، کتابخانه‌ها، فرهنگسراها و مکان‌های پرتردد و آسیب‌پذیر برگزار می‌شود که اولویت آنها پرداختن به آسیب‌های فضای مجازی است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت سیدالشهداء (ع) استان تهران به برنامه‌ها و اقدامات ارشادی اشاره کرد و افزود: آرایشگاه‌های زنانه یکی از نقات آسیب‌پذیر، تأثیرگذار و از اهداف عمده به شمار می‌رود که بر همین اساس برنامه‌های فرهنگی و نصب پوستر نمایشگاهی در بیش از ۵۰۰ آرایشگاه زنانه و ۱۰۰ سالن آرایش شناسایی شده و اجرا خواهد شد.

وی از برگزاری مسابقه کتابخوانی بین یکهزار و ۵۰۰ کسبه و آرایشگر نام برد و اظهار داشت: مانور فرهنگی ۲ هزار پوستر با موضوعات مختلف در بیش از ۵۰۰ معبر شهرستان‌ها نصب و سی‌دی‌های فرهنگی در ناوگان حمل و نقل شهری توزیع خواهد شد.

سرهنگ عبداللهیان برگزاری ایستگاه صلواتی، تجلیل از همیاران فرهنگی، تکریم از بانوان خوش‌حجاب، مانور امر به معروف و نهی از منکر، ۷۵ تریبون آزاد در اماکن پر تردد، کارگاه‌های حریم و حیا ویژه ادارات، نمایشگاه‌های فرهنگی و مانور سراسری ۵ هزار نفری در هر شهرستان استان تهران را از دیگر برنامه‌های هفته عفاف و حجاب سپاه حضرت سیدالشهداء (ع) استان تهران نام برد.

۱۵ تا ۲۲ تیرماه هفته عفاف و حجاب نامگذاری شده است.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.