مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

کاشت ۷۰۰ اصله درخت توسط مادران شهدا در بهشت زهرا(س)

به گزارش انعکاس ری ، همزمان با سومین روز از هفته درختکاری و با حضور محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران، مجتبی یزدانی معاون خدمات شهری شهرداری تهران، محمدعلی مختاری مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران، سعید خال مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) و شهردار حرم مطهر حضرت امام راحل و همچنین جلالی مدیر کل امور ایثارگران شهرداری تهران 700 اصله نهال با عنوان “درخت ایثار و امنیت” در بلوار مشاهیر بهشت زهرا(س) در قطعات جدید غرس شد.
این مراسم با حضور 50 تن از مادران شهدا برگزار شد و محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران در این مراسم ضمن تأکید بر حفظ و حراست از باغات تهران اظهار کرد: هفته گذشته شورای شهر تهران مصوبه ای را در ارتباط با ساخت در 62 باغ تهران داشت.
وی یادآور شد: این تصمیم شورها به دلیل این بود که مالکان این تعداد از باغات قبل از لغو مصوبه برج باغات اقدام به پرداخت عوارض خود کرده بودند و در واقع نمی توانستیم حقوق مکتسبه آنها را نادیده بگیریم و بر همین اساس شورای شهر تهران رای به ساخت 62 باب در این ارتباط داد.
رییس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه و با یادآوری بزرگمردانی نظیر شهیدان بهشتی، رجایی و باهنر و همه شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و گرامی داشت یاد آیت الله هاشمی رفسنجانی که به تعبیر مقام معظم رهبری بارها تا آستانه شهادت پیش رفت وسرانجام در کنار مراد خود خمینی کبیر آرام گرفت اظهار داشت: هفته درختکاری، زمانی است که جامعه وافکار عمومی نسبت به محیط زیست، فضای سبز و طبیعت توجه بیشتری دارد و خوشبختانه طی دهه های اخیر در موضوع گسترش فضای سبز تهران، اقدامات مفیدی صورت گرفته است وسرانه فضای سبز شهروندان تهرانی ۱۷ متر مربع است که با احتساب جنگلکاری های حاشیه شهر، به ۵۰ مترمربع رسیده است.
محسن هاشمی افزود: خوشبختانه شورای شهر تهران با اصلاح مصوبه برج باغها، گام موثری در تثبت باغهای تهران انجام داد و اگرچه صاحبان باغها ممکن از محدودیتهای سنگین ایجاد شده در این مصوبه برای صیانت از باغهای تهران ناراضی باشند اما مصالح عمومی شهر و خواست اکثریت شهروندان ایجاب می کرد که این مصوبه اصلاح شود.
محسن هاشمی با بیان اینکه دغدغه صیانت از محیط زیست یکی از اولویتهای مدیریت شهری است گفت: باید این اولویت با دو راهکار گسترش فضای سبز و کاهش آلاینده ها محقق گردد.
وی ادامه داد: همچنین ما در این مسیر، نیاز به فضای سبزپایدار داریم، فضای سبزی که متناسب با اقلیم و شرایط کم آبی و فضای تهران امروز باشد، تقویت مطالعات علمی در گسترش فضای سبز ما در افزایش بهره وری در فرایند گسترش ونگهداری از فضای سبز و صیانت از سایر مولفه های زیست محیطی مانند سفره های آبهای زیرزمینی یاری می کند.
رییس شورای اسلامی شهر تهران ابراز امیدواری کرد: همانگونه که همه دستگاهها ومسئولان از امکانات تهران استفاده می کنند در حل مشکلات و یاری مدیریت شهری نیز به همین میزان مشارکت کنند.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.