مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

طرح آب و خاک در ۶۰ درصد اراضی شهرستان ری اجرا شد

محمد عباسی روز سه شنبه در همایش آب و کشاورزی شهرستان ری چالش ها و فرصت ها اظهار داشت: هدف اصلی از اجرای طرح ها آب و خاک تامین آب و استفاده بهینه از آن در تولید محصولات کشاورزی است.

وی با اشاره به اینکه امسال در حدود ۲۵۰ میلیارد ریال بودجه برای اجرای طرح های آبیاری تحت فشار در شهرستان ری تخصیص داده شده است، افزود: کشاورزان این شهرستان باید از این فرصت نهایت استفاده را نمایند و اراضی تحت کشت خود را به سیستم های نوین آبیار تجهیز کنند.

عباسی یادآور شد: استفاده از سیستم های نوین آبیاری علاوه بر کاهش مصرف آب موجب بالا بردن راندمان تولید در کشاورزی می شود که به نفع تمامی تولید کنندگان در این حوزه می باشد.

وی با بیان اینکه در گذشته ۷۰ هزار هکتار از اراضی شهرستان ری به کشاروزی اختصاص داشت، افزود: استفاده آب سدها و رودخانه در تامین آب شرب کلانشهر تهران باعث شده اراضی کشاورزی شهرستان ری هم اکنون به ۲۹ هزار هکتار برسد که بسیار پایین است.

عباسی اضافه کرد: استفاده نکردن اراضی کشاورزی در امر تولید موجب می شود افراد سود جو به ایجاد ساخت و ساز در اراضی کشاورزی روی آورند که در این زمینه جهاد کشاورزی از ابتدای سال جاری تاکنون با ۶۲ مورد تخریب بنا با حکم قضایی در این اراضی داشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه شهرستان ری ۲۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد، اظهار داشت: کل تولید کشاورزی این شهرستان در حوزه های زراعی، باغی، گلخانه و  قارچ در حدود یک میلیارد و ۹۹ میلیون و ۴۸۴ هزار تن است که بیش از ۱۹ درصد تولیدات کشاورزی استان تهران را دربر می گیرد.

عباسی اضافه کرد: تولیدات زارعی و باغی شهرستان ری ۸۴۲ هزار و ۳۵۹ تن و تولیدات دامی نیز  ۲۵۷ هزار و ۱۲۵ تن می باشد که این شهرستان در حوزه تولیدات زراعی بیش از ۱۹ درصد و در حوزه دامی نیز بیش از ۲۰ درصد تولیدات استان تهران را شامل می شود.

همایش آب و کشاورزی شهرستان ری، چالش ها و فرصت ها امروز سه شنبه با حضور محسن علیجانی و فاطمه سعیدی از نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، ناهید خداکرمی و حسن خلیل آبادی از نمایندگان شورای شهر تهران، سرپرست فرمانداری ری و جمعی از کشاورزان در شهرری برگزار شد.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.