مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

پایگاه های دریافت نذورات عید قربان در شهرستان ری فعال شد

ابراهیم ذوالفقاری   اظهار داشت: گوشت های جمع آوری شده در روز عید قربان با نظارت کامل بازرسان کمیته امداد شهرستان ری بین افراد تحت پوشش به طور یکسان توزیع خواهد شد.

وی با بیان اینکه سالمندان، زنان سرپرست خانوار، ایتام، کودکان بدسرپرست و خانوارهای دارای بیمار صعب‌العلاج در اولویت دریافت نذورات عید قربان هستند، افزود: پیش بینی می شود در میان تمامی خانواده های تحت پوشش کمیته امداد ری حداقل یک کیلوگرم گوشت نذری توزیع می شود.

ذوالفقاریان ادامه داد: گوشت های نذری روز عید قربان هر محله با نظارت بازرسان کمیته امداد و افراد معتمد بین افراد تحت پوشش همان منطقه توزیع خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از افراد تحت پوشش کمیته امداد نیازمند شدید کمک های مالی برای درمان بیماری های سخت و گذران زندگی هستند، تصریح کرد: افراد خیری که نیت قربانی در روز عید را دارند حدالامکان دام زنده به پایگاه های جمع آوری نذورات دهند.

ذوالفقاریان تاکید کرد: مراکز توزیع نذورات نیکوکاران زیر نظر کمیته امداد شهرستان ری با اولویت‌بندی و نیازسنجی بین نیازمندان اقدام به توزیع نذورات در همان روز عید قربان خواهند کرد.

به گزارش ایرنا، عید قربان به روز دهم ماه قمری ذی‌الحجه گفته می‌شود که از گرامی ‌ترین عیدهای مسلمانان است و به یاد حضرت ابراهیم و فرزندش اسماعیل، توسط بسیاری از مسلمانان جشن گرفته می‌شود.

مراسم قربانی و قربانی نمودن در این عید بر همه افرادی که براساس فقه اسلامی اعمال حج را به جا می‌آورند واجب و الزامی است و مسلمانان در سراسر جهان در عبادت حج، در این روز، گوسفند، گاو یا شتری را قربانی کرده و گوشت آن را بین همسایگان و مستمندان تقسیم می‌ کنند.

بیش از ۶ هزار و ۷۰۰ نفر تحت پوشش کمیته امداد شهرستان ری هستند.

شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی حدود یک میلیون نفر در جنوب پایتخت واقع شده است.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.