مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

برگزاری آیین پهلوانی در ابن‌بابویه همزمان با عید ولایت

به گزارش انعکاس ری، جشن بزرگ عید غدیر به همراه مراسم آیین پهلوانی با حضور مدیران شهری و متولیان ورزش همگانی پایتخت بر مزار “جهان پهلوان تختی” برگزار شد.
این مراسم در امتداد برنامه‌هایی بود که به همین مناسبت از روز دوشنبه ۲۸ مرداد به طور هماهنگ در ۲۲ بوستان واقع در ۲۲ منطقه شهری تهران برگزار شده بود.
آیین پهلوانی در”ابن بابویه” با هدف تکریم سنّت‌های پهلوانی به میزبانی منطقه ۲۰ شهرداری تهران و با حضور “مجید رباطی” سرپرست سازمان ورزش شهرداری پایتخت، “افشار” شهردار منطقه ۲۰، “جوهری” رییس فدراسیون پهلوانی و ورزش‌های زورخانه‌ای و برخی چهره‌ها و پیشکسوتان ورزشی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، افشار ضمن بزرگداشت این روز فرخنده و تجلیل مقام ولایت، از تختی به عنوان شخصیتی بزرگ یاد کرد که گوهر وجود خود را در دریای ولایت امیرالمومنین علی علیه‌السلام، شست‌وشو داده و قطره‌ای از دریای معرفت مولای متقیان را درک کرده بود.

شهردار منطقه ۲۰ گفت: معرفت امیرالمومنین علی علیه‌السلام در رفتار جهان پهلوان تختی عینیت یافته بود. گواه این ادعا، رفتار، منش و روش تختی در حادثه‌ی زلزله‌ی بویین زهراء بود که همواره الگوی تربیتی و اخلاقی بزرگی برای همه‌ی ورزشکاران و البته عامه مردم بوده و هست.
وی در ادامه به حضور پهلوانان در برهه‌های مختلف تاریخی در کشورمان و نقش موثر این قشر در ساختن هنجارهای اجتماعی و جلوگیری از کج‌روی‌ها اشاره کرد و افزود: اگرچه اهل بیت پیامبر(ص) الگوهای کامل و مسلّم شیعه و در بُعدی کلان‌تر، همه‌ی جامعه انسانی با هر طریقت و مذهبی به شمار می‌روند، اما حضور پهلوانان و انسان‌های فرهیخته که به معرفت آن نفوس مطهر رسیده‌اند، می‌تواند راه ما برای رسیدن به آن ذوات مقدس را کوتاه‌تر کند.
در ادامه ی این مراسم، علاوه بر هنرنمایی گروه سرود “مرصاد”، باستانی‌کاران با نوای مرشد و زنگ زورخانه، به انجام حرکات ورزشی پرداختند.
در این مراسم فرخنده، “محجوب” نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و نیز  “خلیل‌آبادی” عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز به همراه معاونین ورزش سازمان و شهرداری منطقه ۲۰، حضور یافتند.

 

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.