مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

معضل پسماند و آب‌های آلوده جنوب پایتخت باید بررسی شود

سیده فاطمه ذوالقدر روز چهارشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان ری اظهارداشت: نحوه دفن پسماند پزشکی مناطق جنوبی پایتخت با وزیر بهداشت مطرح شده و مقرر شد تا شهرداری به این موضوع رسیدگی کند.

وی تصریح کرد: در مورد آب‌های آلوده و پسابی که از کلانشهر تهران وارد مناطق جنوبی نیز می شود، بحث هایی مطرح شده که کمیته ای در وزارت جهاد کشاورزی برای این معضل تشکیل شده و امیدواریم این مسائل با دقت بررسی شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس از مسدود شدن یکهزار و ۷۲۷ چاه غیرمجاز آب در سطح استان ابراز خرسندی کرد و گفت: با اجرای این طرح‌های موفق که بخشی از آنها نیز در شهرستان ری اجرا شده است، امسال کمبود آب نداشته‌ایم.

[irp]

وی ادامه داد: جلسه ای نیز با مدیریت آب استان تهران در زمینه کمبود اعتبار برای اجرای طرح‌های نیمه کاره جنوب پایتخت انجام شده و امیدواریم در این زمینه به نتایج مطلوبی برسیم.

به گزارش ایرنا، سایت دفن زباله آرادکوه در نزدیکی کهریزک در کیلومتر ۲۳ جاده قدیم تهران – قم واقع شده و روزانه انواع پسماندهای مختلف از منابع مختلف؛ همچون مناطق ۲۲ گانه، شهرک و شهرهای اطراف، مراکز بهداشتی و درمانی، لجن و سرشاخه و غیره جهت امحا و دفن به این مرکز ارسال می‌شود.

همچنین سالانه ۴۰۰ میلیون مترمکعب آب آلوده و فاضلاب پایتخت به جنوب این کلانشهر روانه می شود که بخشی در شهرری تصفیه و بخشی نیز در مزارع کشاورزی مصرف می شود.

شورای اداری شهرستان ری امروز چهارشنبه با حضور سیده فاطمه ذوالقدر، فریده اولاد قباد، علیرضا محجوب، غلامرضا حیدری و مسئولان شهرستان ری در محل فرمانداری ری برگزار شد.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.