مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

پرچم گنبد امام حسین(ع) بر فراز بارگاه عبدالعظیم(ع) به اهتزار درآمد

این مراسم معنوی با حضور خیل عظیمی از مردم خداجو و خادمان آستان مقدس عصر امروز (شنبه) از ساعت ۱۹ در صحن اصلی آستان مقدس، با قرائت آیات کلام الله مجید و زیارتنامه توسط علی اصغر نیلچی‌پور و مرثیه سرائی و عزاداری توسط حاج مجتبی باقری و حاج محمد فصولی آغاز شد.

آیین معنوی تعویض پرچم بارگاه حضرت عبدالعظیم(ع) با جمع‌خوانی جمعی از خدام آستان مقدس ادامه پیدا کرد و در پایان پرچم متبرک گنبد حرم مطهر حضرت اباعبدالله الحسین(ع) به نشانه آغاز ماه محرم بر فراز حرم مطهر سیدالکریم به اهتراز درآمد و تا پایان ماه صفر نیز برافراشته خواهد ماند.

پرچم گنبد حرم مطهر حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) به صورت رسمی چهار بار در آغاز ماه محرم، ایام فاطمیه، شهادت حضرت امیرالمومنین (ع) و وفات حضرت سیدالکریم (ع) به رنگ مشکی در می‌آید.

[irp]

حضرت عبدالعظیم (ع) فرزند عبدالله بن علی، از نوادگان حضرت امام حسن مجتبی (ع) است و نسبش با چهار واسطه به آن حضرت می رسد.

ایشان در چهارم ربیع الثانی سال ۱۷۳ هجری قمری در شهر مقدّس مدینه دیده به جهان گشود و در طول عمر با برکت خود با چهار امام معصوم یعنی امام موسی کاظم (ع)، امام رضا (ع)، امام محمّدتقی (ع) و امام علی التقی (ع) مقارن بود و احادیث فراوانی از آنان روایت کرده است.

حضرت عبدالعظیم پس از ۷۹ سال مجاهدت علمی، عرفانی و دینی در ۱۵ شوال ۲۵۲ هجری قمری پس از یک دوره بیماری رحلت کرد و پیکر مطهر وی در باغ سیبی که برای دفن شیعیان و نوادگان پیامبر (ص) در ری وقف شده بود به خاک سپرده شد.

منزلت حضرت عبدالعظیم (ع) به حدی است که امام هادی (ع) به یکی از اهالی ری می فرمایند: «اگر قبر عبدالعظیم (ع) را که در نزد شماست زیارت می کردی مانند کسی بودی که امام حسین (ع) را در کربلا زیارت کرده است».

/

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.