مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

۶۲ تن ماهی گرمابی در شهرستان ری تولید شد

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری محمد عباسی  گفت: شهرستان ری با دارا بودن ۱۵ استخر ماهی به مساحت ۱۹ هکتار و دریاچه مصنوعی عشق آباد به مساحت ۴۰ هکتار، رتبه سوم تولید انوع ماهی گرمابی، سردابی و زینتی را در استان تهران به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه پرورش ماهی‌های گرمابی به ۲ صورت پرواری و بچه ماهی در شهرستان ری انجام می‌شود، افزود: در روش پرواری بچه‌ ماهی به صورت ۵۰ گرمی وارد استخر می‌شوند و با وزن یک تا ۲ کیلوگرم خارج و روانه بازار مصرف می‌شوند.

[irp]

عباسی ادامه داد: در روش پرورش نیز تولیدکنندگان بچه ماهی‌های ۶ گرمی را در استخرهایشان رها سازی و با وزن ۵۰ گرم به فروش می‌رسند.

وی با اشاره به اینکه تولید ماهی گرمابی فقط در بخش قلعه نو شهرستان ری صورت می‌گیرد، ابراز کرد: بخش قلعه نو به دلیل قرار گرفتن در مسیر رودخانه‌های جنوب پایتخت و داشتن آب مناسب برای پرورش ماهی به یکی از قطب‌های عمده تولید ماهی در استان تهران تبدیل شده است.

عباسی یادآور شد: اداره جهاد کشاورزی ری برای مشارکت هر چه بیشتر کشاورزان به تولید انواع ماهی سردآبی و گرمابی، تسهیلات خوبی برای کشاورزان در نظر گرفته است و حمایت از تولیدکنندگان آبزیان دریایی از راهبردهای جهاد کشاورزی محسوب می‌شود.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.