مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

هشتاد و چهارمین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان ری برگزار شد

به گزارش انعکاس ری، «احمد اسماعیلی راد»، نائب رئیس شورای فرهنگ عمومی و سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان ری گفت: روحانیون بر اشعار و مدیحه‌سرایی مداحان نظارت کنند، چرا که این قشر بهتر از هر شخصی آگاه به تاریخ اسلام است.

وی اظهارداشت: اشعار و رویاتی که مداحان از تریبون هیات‌های عزاداری امام حسین(ع) بیان می‌کنند، باید با تایید روحانی هیات صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه شهرری با وجود حرم سیدالکریم(ع) یکی از مذهبی‌ترین شهرهای کشور محسوب می‌شود، افزود: نحوه برگزاری برنامه‌های عزاداری با توجه به وجود زائران ایرانی و دوستداران اهل‌بیت(ع) خارجی باید کاملا توسط روحانی هیات تدوین شود.

اسماعیلی راد تاکید کرد: مداحان برای بیان وقایع مختلف حادثه کربلا و نحوه به شهادت رسیدن یاران سیدالشهدا(ع) باید از نظر کارشناسان این حوزه که همان روحانی هیات است، راهنمایی بگیرند و از بیان هر موضوعی که در آن شک و تردید دارند، جدا خوداری کنند

[irp].

اسماعیلی راد در ادامه با اشاره به اهمیت کتابخوانی در ارتقای سطح فرهنگ جامعه افزود: مسئولان و روسای ادارات ری باید برای ارتقای فرهنگ کتابخوانی در ادارات کتاب‌هایی با موضوع دفاع مقدس و ماه محرم را تهیه و در اختیار کارمندان دستگاه‌های اجرایی قرار دهند.

در ادامه «سید حسن صفوی» رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری با اشاره به برنامه های انجام شده در شهرستان ری در قالب پایتخت کتاب افزود: با آغاز سال تحصیلی جدید، باشگاه های کتابخوانی در مدارس ایجاد می شود.

وی گفت: تاکنون ادارات، بخشداری ها و دهیاری های متعددی در حوزه گسترش فرهنگ کتابخوانی مشارکت داشتند و از دستگاه های نمونه نیز تقدیر خواهد شد.

در پایان جلسه از کتاب «ش مثل شادی» رونمایی شد.

 

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه