مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

قیامدشت ۱۹۵ کلاس درس کم دارد

شهرستان ری دارای چهار مرکز اصلی آموزش و پرورش شامل ناحیه یک، ناحیه دو، بخش کهریزک و بخش فشافویه است که مدیریت آن با اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران است و آموزش و پرورش قیامدشت تحت پوشش ناحیه یک شهرری است.

بهروز نصیری  اظهارداشت: میانگین کشوری تعداد دانش آموزان در کلاس درس ۳۳ نفر است که این میانگین در قیامدشت ۲۶ است و برای رسیدن به میانگین کشوری باید ۱۹۵ کلاس درس در قیامدشت احداث شود.

وی تصریح کرد: تمامی مدارس قیامدشت به جز مقطع متوسطه دوم و فنی و حرفه‌ای به صورت ۲ شیفته و با تراکم ۳۳ دانش‌آموز در هر کلاس اداره می‌شود.

نصیری ادامه داد: ۲ شیفته بودن و تراکم بالای دانش آموز در کلاس‌های درس باعث کاهش کیفیت آموزشی و افت تحصیلی دانش آموزان می‌شود.

[irp]

وی با اشاره به اینکه ۱۳ هزار و ۱۴۴ دانش آموز طی سال تحصیلی جدید وارد کلاس‌های درس شهر قیامدشت می‌شوند، افزود: هفت هزار و ۲۹۴ دانش آموز در مقطع ابتدایی، سه هزار و ۱۳۱ دانش آموز در مقطع متوسطه اول و ۲ هزار و ۷۱۹ دانش آموز در مقطع متوسط دوم وارد کلاس‌های درس می‌شوند.

نصیری ابراز کرد: یک مدرسه خیرساز در سال تحصیلی جدید و یک مدرسه دیگر نیز تا سال تحصیلی آینده تکمیل و به آموزش و پرورش تحویل داده می‌شود که تا حدودی کمبود کلاس‌های درس جبران شود، ولی نیاز به فضای آموزش قیامدشت تا رسیدن به فضای ایده آل فاصله زیادی دارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ۴۴ هزار و ۴۷۰ دانش آموز در سال تحصیلی جدید وارد کلاس‌های درس ناحیه یک شهرستان ری خواهند شد، ابراز کرد: ۱۳ هزار و ۱۷ دانش آموز در مقطع پیش دبستانی، ۲۳ هزار و ۵۱۲ دانش آموز در مقطع ابتدای، ۹ هزار و ۶۶۲ دانش آموز و ۹ هزار و ۹۷۹ دانش آموز در مقطع دوم متوسط وارد کلاس‌های درس خواهند شد.

وی ادامه داد: از این تعداد دانش آموز؛ ۲۱ هزار و ۹۵۷ دانش آموز پسر و ۲۲ هزار و ۵۱۳ دانش آموز دختر هستند و همیچنین هفت هزار و ۱۴۵ دانش آموز نیز از اتباع بیگانه در ناحیه یک آموزش و پرورش شهرستان ری تحصیل می کنند.

نصیری با بیان اینکه در کل ناحیه یک آموزش و پرورش شهرستان ری با کمبود ۲۸۶ کلاس درس مواجه است، افزود: ۱۷ مدرسه طی دولت تدبیر و امید به مدارس ناحیه یک افزوده شده است، ولی تا رسیدن به نقطه مطلوب ۲۸۶ کلاس درس باید احداث شود.

وی در بخش دیگر سخنان خود به پراکندگی مدارس ناحیه یک شهرستان ری در روستاهای بخش‌های مختلف این شهرستان اشاره کرد و افزود: امسال پرداخت نشدن حق سرویس معلمان مشکلات زیادی برای برای آنان به وجود آورده است که باید مسئولان توجه لازم را به این امر مبذول نمایند.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه