مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

بوی نامطبوع جنوب پایتخت تا 2 سال آینده برطرف می شود

محمدمسعود تجریشی روز چهارشنبه در حاشیه بهره برداری از سه تصفیه خانه در حسن آباد فشافویه  اظهار داشت: فاضلاب اسلامشهر، مجتمع پردازش زباله آرادكوه كهریزك و دامداری های حاشیه اتوبان تهران ـ قم از كانون اصلی انتشار بوی نامطبوع در جنوب پایتخت است.
وی تصریح كرد: سازمان محیط زیست پس از شناسایی كانون های انتشار بوی نامطبوع با برنامه ریزی دقیق و استفاده از فناوری های نوین كشورهای اروپایی در جهت كاهش این معضل مردم جنوب پایتخت گام بر می دارد.

[irp]
تجریشی با اشاره به اینكه معضلات زیست محیطی امروز حاصل بی توجهی های صاحبان صنایع در گذشته است، افزود: همه جای دنیا به این جمع بندی رسیده اند كه هزینه برای نگاه داشت محیط زیست، نوعی سرمایه گذاری برای آیندگان محسوب می شود.
وی یادآور شد: توسعه صنعتی كشور و ایجاد كارخانه های متنوع باید با رعایت قوانین محیط زیستی همراه باشد تا كشور در مسیر توسعه پایدار گام بردارد. تجریشی احداث تصفیه خانه در دامداری های جنوب پایتخت را یكی از اقدامات خوب در جهت حفظ محیط زیست و كاهش بوی نامطبوع اطراف فرودگاه امام(ره) دانست و افزود: بازچرخانی آب و استفاده مجدد آن در كاشت علوفه و مصارف صنعتی نوعی سرمایه گذاری محسوب می شود كه باید عملیاتی شود.
وی تصریح كرد: امروز كه با مشكل كم آبی در كشور و به خصوص جنوب تهران مواجه هستیم، تصفیه فاضلاب دامداری ها تاثیر بسزایی در كاهش هزینه های تولید واحدهای دامداری دارد.
تجریشی در پایان خواستار ایجاد انجمن انتقال تجربیات زیست محیطی در میان دامداری های كشور شد تا از این طریق تجربیات گرانبهای دامداران در اختیار همكارانشان قرار گیرد.
بوی نامطبوعی كه در مسیر عوارضی تهران – قم تا فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) بویژه ماه های گرم سال به مشام می رسد، موضوع تازه ای نیست بلكه طی چند سال اخیر همواره خبرساز بوده و حل نشده باقی مانده است.
رئیس جمهوری دستور رفع بوی نامطبوع جنوب پایتخت را داده و هم اكنون گام های مثبتی در این زمینه برداشته شده است.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتنادامه