مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

تولید ذرت علوفه‌ای در شهرستان ری ۱۵ درصد افزایش یافت

محمد عباسی  اظهارداشت: ذرت علوفه‌ای در ۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان ری به عنوان کشت دوم پس از برداشت گندم صورت می‌گیرد که امسال به دلیل شرایط خوب آب و هوایی شاهد رشد چشمگیری در تولید این محصول هستیم.

وی تصریح کرد: برداشت این محصول از اوایل شهریورماه آغاز و تا آبان‌ماه ادامه دارد و امسال برداشت ذرت علوفه‌ای با ۳۵ دستگاه کمباین و ۳۲۰ دستگاه کامیون انجام شد.

مدیر اداره جهاد کشاورزی ری با اشاره به اینکه این شهرستان رتبه اول تولید ذرت علوفه‌ای را در استان تهران دارد، عنوان کرد: این محصول توسط دامداری‌های خریداری شده و در سیلوهای مخصوص برای مصرف پاییز و زمستان فشرده و جمع‌آوری می‌شود.

[irp]

وی در خصوص آبیاری ذرت علوفه‌ای این منطقه با آب‌های نامتعارف نیز گفت: بخشی از مزارع ذرت توسط آب‌های نامتعارف روخانه سرخه حصار و نهر فیروزآباد آبیاری می‌شود که اگر این این کشت ادامه پیدا نکند، شاهد گرد و غبار بسیار شدید در سطح شهرستان خواهیم بود.

عباسی همچنین یادآور شد: تاکنون هیچ‌گونه دلیل آلودگی و یا بیماری خاصی در خصوص ذرت‌های تولید شده در این منطقه گزارش نشده است.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه