مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

کسب مهارتهای فردی و اجتماعی دانش آموزان برای جلوگیری از آسیب های اجتماعی ضروریست

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری ؛فرهاد افشار با بیان اینکه اجرای برنامه های آموزشی باید از لحاظ کمی و  کیفی متناسب با فضای مدارس و یک مکان آموزشی باشد گفت: انجام فعالیتهای موثر در راستای ارتقاء تکالیف شهروندی و همکاری و تعامل بهینه بین شهرداری و آموزش و پرورش برای بهینه سازی فضاهای آموزشی و کسب مهارتهای خاص برای دانش آموزان ضروریست.

افشار با اشاره به اهمیت آموزش،مهارت آموزی و آسیب شناسی اجتماعی گفت: کسب مهارتهایی نظیر کنترل خشم، نه گفتن و ارتباطات صحیح کلامی و رفتاری موجب جلوگیری از بسیاری از مشکلات فردی و اجتماعی می شود.

[irp]

وی به اهمیت نقش پرورش در کنار آموزش اشاره کرد و افزود: اقدامات موثر در راستای ارتقاء مهارت آموزش شهروندی و حس تعلق شهروندان نظیر حفاظت از محیط زیست و المانهای شهری، اهمیت تفکیک پسماندها،کاهش زباله و استفاده از ظروف یکبار مصرف و یا حمل و نقل عمومی ضروریست.

افشار استفاده از پتانسیلهای موجود در شهرری از جمله فضاهای فرهنگی برای گذران ساعات آموزشی-تفریحی و ورزشی دانش آموزان را مهم برشمرد و گفت: ارائه تسهیلات برای استفاده دانش آموزان از مرکز آموزش و تفکیک پسماند، بوستان آموزش ترافیک، مرکز تحقیقات، آموزش و مشاوره گل و گیاه، ستاد مدیریت بحران، فرهنگسرای ولاء، سینما راگا و دیگر مراکز تفریحی- ورزشی برای ارتقاء مهارتهای جسمی و روانی آنان امکان پذیر است.

در ادامه این جلسه حجت الاسلام شاهین معبودی معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 20 با اشاره به برنامه‌های استقبال از مهر گفت:  تهیه و توزیع کتابچه و بروشور آموزشی با موضوع استفاده از سرویس مدرسه، تهیه و توزیع اقلام آموزشی (شامل cd ، بروشور ، کتابچه و …) با موضوع حقوق و تکالیف شهروندی و  مهارت های زندگی ، تهیه سبد فرهنگی و لوازم التحریر برای دانش آموزان بی بضاعت از جمله ویژه برنامه های اجرایی در منطقه 20 است.

در این جلسه توزیع مخازن پسماند خشک، آذيين بندى كلبه هاى بازيافت در مدارس فعال، رنگ آميزى نماى بيرونى مدارس، بازپيرايى فضاى بيرونى و داخلى مدارس، برگزارى كلاسهاى آموزشى بازيافت و محيط زيست و توزيع بسته هاى آموزشى و تشويقى از جمله برنامه های استقبال از مهر حوزه خدمات شهری عنوان شد.

همچنین بهسازى مدارس در قالب توزیع آسفالت، تجهيز سرويس هاى بهداشتى،رفع مشکلات عمرانی، ایمن سازی ترافیکی محورهای اصلی و منتهی به مدارس در قالب خط کشی و نصب تابلوی گذر دانش آموز از جمله اقدامات حوزه های فنى عمرانی و ترافيك بیان شد.

جلسه کمیته هماهنگی برنامه‌های استقبال از مهر ١٣٩٨ با حضور شهردار، معاونین، مدیران ارشد و شهرداران نواحی هفتگانه منطقه ٢٠ و معاونان مالى آموزش و پرورش نواحی يك و دو شهررى برگزار شد.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.