مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

کشف 50 تن برنج تقلبی در شورآباد

به گزارش انعکاس ری  به نقل از پایگاه پلیس، سرهنگ محمد قدیمی رئیس کلانتری 124 قلهک ظهر روز گذشته، با اعلام خبر دستگیری 9 نفر که برنج و شکرهای تقلبی به بازار مصرف عرضه می‌کردند، اظهار کرد: اواسط شهریورماه جاری نماینده حقوقی شرکتی که دارای صاحب امتیاز و برند است با در دست داشتن پرونده‌ای از دادسرای ناحیه ۲۶ جرایم پزشکی به کلانتری 124 قلهک مراجعه و گفت: به‌تازگی تعدادی از شهروندان با شرکت تماس و ضمن اعلام کد کارت جایزه که در کیسه‌های 10 کیلویی برنج قرارگرفته بود، تقاضای جایزه کرده اند.

این نماینده حقوقی در ادامه ادعای خویش بیان کرد: با بررسی کدهای جایزه، مشخص شد کدها تکراری بوده و به نظر می‌رسد فرد یا افرادی درصدد توزیع کدهای تقلبی در بین مشتریان هستند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه تیمی از ماموران کلانتری با دریافت شکایت تحقیق در این خصوص را آغاز کردند، بیان داشت: ماموران کلانتری ضمن تماس با اشخاصی که کدهای جایزه را به شرکت اعلام کرده بودند، محل توزیع کیسه‌های برنج را که سوپرمارکت‌های محلی بوده، کشف کردند.

سرهنگ قدیمی افزود: در تحقیقات پلیسی مشخص شد، کیسه‌های برنج، حاوی برنج واقعی نبوده و با اصل برنج تفاوت‌های فراوانی دارد.

رئیس کلانتری 124 قلهک با بیان این که تحقیقات اولیه پلیسی حکایت از این داشت که مالکان مغازه‌ها این کالاها را از بنکداری در مرکز تهران خریداری کرده اند، تصریح کرد: در گام بعدی تحقیقات پلیسی، ماموران کلانتری دریافتند افرادی با همکاری یکدیگر کالاهای تقلبی از قبیل: برنج و شکر را در انباری در شورآباد دپو کرده و سپس با انتقال این اقلام به کارگاهی در یکی از روستاها، کالاهای تقلبی را به نام شرکت های برند بسته‌بندی و به بازار مصرف توزیع می‌کنند.

وی تصریح کرد: با شناسایی محل بسته‌بندی اجناس و اقلام تقلبی و محل دپوی این مواد غذایی نتیجه تحقیقات انجام‌شده در اختیار مرجع قضائی دادسرای ناحیه 26 جرایم پزشکی قرار گرفت و با هماهنگی‌های قضائی، روز گذشته چند تیم از ماموران کلانتری به همراه نمایندگان اداره بهداشت به محل مذکور اعزام شدند.

 

سرهنگ قدیمی با اشاره به اینکه در محل بسته‌بندی اجناس 9 نفر دستگیر شدند، افزود: در این محل تعدادی تجهیزات ارتکاب جرم از قبیل: کیسه‌های تقلبی، هولوگرام، لیبل و کارت جایزه کشف و علاوه بر آن 10 تن برنج و 3 و نیم تن شکر تقلبی که آماده برای توزیع، کشف شد.

رئیس کلانتری 124 قلهک عنوان کرد: در محل انبار کالاهای تقلبی در شور آباد، 40 تن برنج تقلبی کشف و مشخص شد، متهمان در بازه زمانی 14 روز اخیر اقدام به جمع‌آوری و انتقال برنج‌های تقلبی به این محل کردند.

وی در پایان با اشاره به اینکه متهمان به همراه کالاهای تقلبی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند، خاطرنشان کرد: کارشناسان در حال بررسی ارزش ریالی اقلام کشف‌شده هستند.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه