مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

۸۲ کارفرمای متخلف در ری به دادگاه معرفی شدند

حمید رضا داداشی گفت: امسال ۳۲۰ مورد بازرسی اتباع بیگانه از واحدهای تولیدی ری صورت گرفته است که براساس آن ۵۳۵ اتباع بیگانه غیرمجاز در واحدهای تولیدی ری شناسایی شده اند.
وی با بیان اینکه تاکنون ۲۹۵ نیروی کار ایرانی جایگزین اتباع غیرمجاز در واحدهای تولیدی شده اند، افزود: فعالیت اتباع بیگانه فاقد پروانه کار در واحدهای تولیدی بر اساس قانون جرم است و اداره کار شهرستان ری با این موارد به شدت برخورد می کند.
داداشی یادآور شد: بر اساس قانون کارفرمایان متخلف در وهله اول پنج برابر حقوق کارگر غیرمجاز جریمه و در صورت تکرار به ۲ برابر افزایش می یابد، ضمن اینکه به دستگاه قضایی نیز معرفی و بر اساس قانون شلاق و بین سه تا ۶ ماه حبس در انتظار متخلفان می باشد.
وی تصریح کرد: اتباع بیگانه ای که دارای گذرنامه قانونی هستند و در برنامه آمایش و شناسایی وزارت کشور شرکت کرده اند باید با حضور در اداره کار و تعاون شهرستان ری در حوزه شغل های ساختمانی، کوره پز خانه ها، کشاورزی و برخی مشاغل دیگر مانند کارگران بازیافتی مجوز فعالیت دریافت کنند.
رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ری در ادامه با اشاره به اینکه یکهزار و ۵۰۲ مورد بازرسی ادواری در نیمه نخست سال جاری از واحدهای تولیدی، صنفی و صنعتی این شهرستان انجام شد، افزود: تعدادی بازدیدهای بازرسان اداره کار از واحدهای تولید نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش یافته است.
داداشی ابراز کرد: این تعداد از بازرسی های شامل یکهزارو ۳۲ بازدید نظارت بر حسن اجرای قوانین کار، ۱۳۸ بازدید بر اثر حوادث در واحدهای تولیدی، ۳۳۲ بازرسی موردی بر اثر شکایت کارگران و مردم است.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.