مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

ری شهری: رعایت اخلاق لازمه نیروی انتظامی است

آیت الله محمد محمدی ‌ری شهری عصر یکشنبه در دیدار جمعی از اعضای پلیس پیشگیری و مسئولان پایگاه نهم انتظامی به مناسبت هفته نیروی انتظامی اظهارداشت: عملکرد نیروی انتظامی در سال‌های اخیر با درخشش همراه است و بیش از گذشته در خدمت امنیت جامعه، آسایش و آرامش مردم بوده است.

وی همکاری با نظام در اقامه حق از وظایف اصلی نیروی انتظامی عنوان کرد و گفت: نیروی انتظامی یکی از بازوهای توانمند نظام و رهبری در اقامه حق بشمار می رود و این وظیفه را به خوبی اجرا کرده است.

ری شهری با بیان حدیثی از حضرت علی(ع) مبنی بر اینکه «یکی از حقوق خداوند بر بندگان این است که به اندازه توان خود، خیرخواه یکدیگر باشند و در اقامه حق با یکدیگر همکاری کنند»، گفت: برای اقامه حق، باید حقوق شهروندانی که نیروی انتظامی با آن‌ها مواجه می‌شوند را رعایت کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری اهمیت دادن به رضایت عامه مردم را از دیگر وظایف نیروی انتظامی دانست و گفت: روش حکومت‌های استکباری دنیا به نحوی است که به جای رضایت توده مردم درپی رضایت گروه‌های خاص و صاحبان نفوذ هستند و این برخلاف سیره حکومت علوی است.

وی اظهارداشت: نیروی انتظامی رفق و مدار و خودداری از عصبانیت را نیز به عنوان شاخصه مهم  دیگری که در همه جا رعایت می کند، ادامه دهد.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: عصبانیت از دسیسه‌های شیطان برای منحرف کردن انسان از مسیر حق و عدالت است.

وی تصریح کرد: پیگیری اطلاعات امنیتی و مواد مخدر وظیفه پلیس است، اما دنبال کردن مسائل اخلاقی در خلال پرونده ها و همچنین آبروریزی و آشکار کردن عیوب شخصی و پنهانی افراد، از نظر شرعی حرام است و در دستورات دینی نیز از آن به شدت نهی شده است.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.