مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

اربعین نماد وحدت امت اسلامی است

احمد اسماعیلی راد در حاشیه مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: معرفی هر چه بیشتر امام حسین(ع) به جهانیان نیازمند تحقیق و پژوهش است.

وی تصریح کرد: در طول تاریخ از خلقت آدم تا آخرین معصوم(ع) در احادیث و کتاب‌های مختلف شخصیت امام حسین(ع) معرفی شده که نیازمند پژوهش جوانان است.

اسماعیلی راد با اشاره به اینکه حساسیت دشمنان هم روی شخصیت امام حسین(ع) بیشتر است چرا که آن حضرت ویژه است، اضافه کرد: دشمنان اقدامات مختلفی انجام دادند که مردم را از امام حسین(ع) جدا کنند اما همه ساله میلیون‌ها نفر همایش اربعین را به عشق امام حسین(ع) راه می‌اندازند.

وی با بیان اینکه ری دیار جاماندگان حریم امامت و ولایت است، اظهار داشت: با توجه به تمهیدات اندیشیده شده، مراسم جاماندگان اربعین امسال پر جمعیت و با شکوهتر از گذشته برگزار شد.

سرپرست فرمانداری ری گفت:حضور گسترده و پرشور در این رویداد مصداق بارز ولایت‌پذیری ملت است.

وی ادامه داد: راهپیمایی اربعین بهترین فرصت برای شناخت و کسب معرفت از امام حسین (ع) است و باید به نحو احسن بهره‌برداری کنیم.

اسماعیلی با بیان اینکه راهپیمایی جاماندگان اربعین حول محور سید و سالار شهید امام حسین (ع) است که همه عاشقان را دور خود جمع کرده است، گفت:‌ امروز این راهپیمایی عظیم بعد بین‌المللی پیدا کرده و به نمادی برای تعظیم شعائر اسلامی تبدیل شده است.

وی با تاکید بر اینکه باید کاری کنیم که دنیای بشریت با منطق گویای امام حسین(ع) آشنا شوند، اظهار داشت: اربعین به حقیقت خاستگاه امت اسلامی است و نباید این موضوع را دست کم گرفت.

هفتمین مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی شهر تهران از میدان امام‌حسین(ع) تا حرم عبدالعظیم(ع) امسال برگزار می‌شود و در منطقه ۲۰ خیابان‌های فدائیان اسلام، شهید رجایی، ورامین و دسترسی‌های بزرگراهی پیرامون حرم مطهر از جمله مسیرهای پیاده‌روی روز اربعین هستند.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.