مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

۲۷۰ آموزشیار نهضت جذب آموزش و پرورش ری شدند

احمد اسماعیلی راد روز دوشنبه در هفتمین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان ری اظهار داشت: ۱۲۳ نفر از آموزشیاران نهضت سوادآموزی در آموزش و پرورش نواحی یک و ۲، ۱۰۱ نفر در بخش حسن‌آباد فشافویه و ۴۷ نفر نیز در بخش کهریزک جذب شدند.

وی با بیان اینکه با جذب آموزشیاران نهضت سوادآموزی در آموزش و پرورش هیچ کلاس درسی در شهرستان ری بدون معلم نیست، افزود: این طرح یکی از بهترین ایده‌های دولت تدبیر و امید در حوزه آموزش و پرورش است که توانست بسیاری از کمبودهای نیروی انسانی را در بخش آموزش کشور برطرف کند.

اسماعیلی راد اضافه کرد: بر اساس نیاز نواحی چهارگانه آموزش و پرورش شهرستان ری، ۴۸ نفر دیگر از آموزشیاران نهضت سواد آموزی نیز تا پایان سال‌جاری جذب مدارس ری خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه تمامی آموزشیاران نهضت سواد آموزی قبل از جذب در آزمون استخدامی و یک سال نیز در دانشگاه فرهنگیان آموزش‌های حرفه‌ای را سپری کرده‌اند، عنوان کرد: این افراد آموزش‌های لازم در حوزه روانشناسی کودک و نوجوان، مدیریت کلاس‌ درس و مهارت‌های مختلف آموزشی را سپرییی کرده‌اند.

اسماعیلی راد یادآور شد: در ابتدای سال تحصیلی جدید ۲۷۰ نفر از نیروهای رسمی آموزش و پرورش ری در شرف بازنشستگی بودند که به خاطر نبود نیروی جایگزین، ۱۵۰ نفر از این افراد دعوت به کار شدند که با این تدبیر دولتف از سال آینده بازنشسته می‌شوند.

وی در ادامه مدرک‌گرایی و گذراندن دروسی که جنبه عملی برای دانش آموزان ندارد را از آفت‌های نظام آموزشی کشور برشمرد و افزود: آموزش و پرورش باید در جهت عملی کردن دروس هدایت شود تا دانش‌آموزان پس از دریافت مدرک مهارت، انجام کاری را داشته باشند.

گفتنی است که در پایان این جلسه، سه نفر از معلمان نابینای شهرستان ری به مناسبت روز عصای سفید با اهدای لوح تجلیل شدند.

شهرستان ری دارای چهار مرکز اصلی آموزش و پرورش شامل ناحیه یک، ناحیه دو، بخش کهریزک و بخش فشافویه است که مدیریت آن با اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران است.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتنادامه