مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

نماینده مردم تهران و ری در مجلس: تبعیت شهرستان ری از شهر تهران تخلف است

محسن علیجانی زمانی با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان ری اظهار داشت: ری دارای توانمندی‌های بسیاری در حوزه‌های مختلف توسعه‌ای است و می‌تواند به قطب فرهنگی کشور تبدیل شود اما همواره در سال‌ها معضلات تهران به سمت ری سرریز شده که از سرعت توسعه آن می‌کاهد.
وی افزود: معضلات ورودی به شهرستان ری شامل انتقال روزانه 20 هزار تن زباله، دفن اموات کل تهران، ورود پساب و فاضلاب، آلودگی‌های زیست محیطی، آلودگی هوا و غیره است.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه شهرستان ری شورای شهر مستقل ندارد تصریح کرد: شهرری مرکز شهرستان است اما شورای شهر ندارد لذا سایر شوراها شاید نتوانند هم‌افزایی کرده و در مقابل تصمیمات نادرست که از استان و شهر تهران گرفته می‌شود، ایستادگی کنند.
وی ادامه داد: شهرستان ری طبق تصمیمات تقسیمات کشوری باید مستقل و تابع استان تهران باشد اما متاسفانه تاکنون تابع شهر تهران بوده و این خلاف قانون است.

https://www.instagram.com/p/B4LHkHFFBWh/?utm_source=ig_web_copy_link


نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: طبق قانون تقسیمات کشوری شهرستان ری باید منطقه‌ای باشد که از جهت مدیریت شهری مستقل بوده و تابع یک شهر دیگر نباشد، زیرا تبعیت شهرستان از شهر تهران خلاف قانون تقسیمات کشوری است.
علیجانی در پایان خاطرنشان کرد: اگر شهرستان‌های استان تهران در آینده از استقلال سیاسی و مدیریت شهری قوی برخوردار شوند بسیاری از مشکلات فعلی در سطح شهرستان‌ها برطرف می‌شود.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.