مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

درخشش پرفروغ ستارگان نمايش «ري» در آسمان جشنواره تئاتر استان تهران

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری ، در آیین اختتامیه این جشنواره که شامگاه 13 آبان در پردیس تئاتر تهران برگزار شد، هنرمندان نمایش شهرستان ری موفق شدند پنج افتخار را برای حوزه نمایش این شهرستان به ارمغان بیاورند.

احد جاودانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در ابتدای این مراسم ضمن قدردانی از تلاش و همکاری رئیس و اعضای هیئت مدیره انجمن نمایش استان تهران، دست اندرکاران، هنرمندان و گروه های نمایشی حاضر در جشنواره از هنرمندان استان تهران به دلیل امکانات کم در شهرستان های استان، عذرخواهی کرد و گفت: از هنرمندان شهرستان های استان تهران به دلیل اینکه نتوانستیم امکانات لازم برای آنها در بخش های مختلف به ویژه نمایش فراهم کنیم عذرخواهی می‌کنم.

وی گفت: همانطور که می دانیم فاصله شهر تهران با شهرستان ها در موضوع امکانات هنری فاصله صفر و صدی است و اگر کاری هم انجام دادیم صرفاًدر شهر تهران بوده و هنرمندان شهرستان ها امکانات اولیه را هم برای فعالیت خود ندارند.

جاودانی تاکید کرد: باید تلاش کنیم زیر ساخت های توسعه و تعالی هنر نمایش و امکاناتی که هنرمندان به آن نیاز دارند را در شهرستان ها فراهم کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران ادامه داد: در این راستا سعی شده تا با هماهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، استانداری تهران و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امکاناتی را برای هنرمندان در شهرستان ها فراهم کنیم.

در ادامه مراسم حمید رضا صفار رئیس انجمن نمایش استان تهران و دبیر اجرایی جشنواره ضمن ارائه گزارشی از روند برگزاری جشنواره، از عدم حضور بعضی از شهرستان ها در جشنواره انتقاد کرد و گفت: استان تهران ۱۶ شهرستان دارد و تنها ۱۰ شهرستان در این جشنواره شرکت کردند که لازم است علت عدم حضور این شهرستان ها بررسی و مشخص گردد.  

وی تاکید کرد: این تلاش جمعی و گروهی انجمن نمایش استان و هنرمندان و همچنین مجموعه ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ها است که چراغ تئاتر استان را روشن نگه می دارد.

صفار با بیان اینکه در همه ی شهرستان های استان تهران، انجمن نمایش فعال وجود دارد ولی استفاده مطلوب و حداکثری از آن ها نمی شود افزود: هدف انجمن نمایش استان تهران استفاده شهروندان شهرستانی از اجراهای صحنه ای و آثار نمایشی است و ما امیدواریم با برگزاری این جشنواره ها زمینه های حضور و اجرای عمومی در سطح شهرستان ها فراهم شود.

 بر این اساس، جایزه اول بخش کارگردانی به کیانوش احمدی، جایزه دوم بخش نمایشنامه نویسی به علی میرزا عمادی، جایزه اول بخش بازیگری مرد به اصغر شیرزاد و جایزه بخش طراحی پوستر نيز به جواد نقدی آجقان تعلق گرفت.

تمامي اين جوايز براي نقش آفريني هنرمندان شهرستان ری در نمایش «پیکار کنار پل» اهدا شد.

همچنین هئیت داوران جشنواره، نمایش «پیکار کنار پل» را براي حضور در جشنواره بین المللی تئاتر فجر معرفی کرد.

هنرمندان شهرستان ري بيشترين حضور در بخش بازبيني و بيشترين آثار راه يافته به بخش مسابقه را در اين جشنواره داشتند.

گفتنی است بیست و چهارمین جشنواره تئاتر استان تهران از 9 تا 13 آبان در پردیس تئاتر تهران برگزار شد.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.