مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

جشنواره روستاهای دوستدار کتاب در شهرستان ری گشایش یافت

جشنواره دستاوردهای روستاها و عشایر دوستدار کتاب امروز چهارشنبه با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی و معرفی ظرفیت‌های فرهنگی منطقه در روستای چهل‌قز بخش خاوران ری گشایش یافت.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان ری عصر چهارشنبه در آیین افتتاح این جشنواره گفت: این جشنوراه در قالب نمایشگاهی در ۱۴ غرفه از امروز(۲۲ آبانماه) به مدت ۲ روز دستاوردها و محصولات فرهنگی روستائیان و عشایر منطقه را معرفی می‌کند.

حسن صفوی افزود: اجرای موسیقی زنده، شعبده بازی، اجرای گروه سرود، تجلیل از خادمان کتاب، اجرای گروه تئاتر و اکران فیلم روز سینما از برنامه‌های جانبی این جشنواره است.

وی ادامه داد: هـدف از برگزاری ایـن جشـنواره حمایـت و پشتیبانی از فعالیت‌ها و پیشنهادهای ابتکاری برای ترویج فرهنگ کتـاب و کتابخوانـی در روسـتاها و معرفـی فعالیت‌هـای فرهنگـی و ترویجـی مرتبـط بـا آن اسـت.

صفوی اضافه کرد: در این جشنواره مجموعه طرح‌ها و برنامه‌هایی که برای ترویج کتابخوانی در هر روستا به اجرا خواهد آمد توسط مجریان و داوران جشنواره در معرض نقد و بررسی قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین کارکردها و اهداف این جشنواره ، گردآوری ایده های ناب و کاربردی در حوزه ترویج کتاب و کتاب‌خوانی و قرار دادن ایده ها و در دسترسی دیگر علاقه مندان در سراسر کشور می باشد .
صفوی اظهار داشت: مهمترین شاخص‌های داوری این طرح ها در نظر گرفتن نیازهای محلی، آیین‌های بومی و ارزش‌های دینی و ملی است.

شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی حدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده که دارای پنج شهر شهرری، باقرشهر، کهریزک، قیامدشت و حسن آباد و چهار بخش مرکزی، کهریزک، فشاپویه، خاوران و قلعه نو است.

خاوران در مسیر آزاد راه امام رضا(ع) واقع شده و بر اساس آخرین سرشماری حدود ۴۰ هزار نفر جمعیت دارد.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه