مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

سه هزار و 500 گردشگر در شهرری اسکان یافتند

امیر مصیب رحیم زاده روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح استقبال از مسافران نوروزی از 26 اسفند ماه سال گذشته تاکنون اجرایی شده و تا پایان نوروزی امسال تداوم خواهد داشت.
وی تصریح کرد: ساماندهی، پاکسازی و آماده سازی آثار تاریخی برای بازدید و حضور گردشگران با همکاری شهرداری منطقه 20 (شهرری) انجام شد تا گردشگران بتوانند از آثار تاریخی این شهرستان بازدید کنند.
رحیم زاده عنوان کرد: چاپ بنرها و تصاویر، بروشور و نقشه جاذبه های گردشگری ری برای راهنمایی مسافران نوروزی انجام گرفته که بر همین اساس 60 بنر در سطح شهرستان ری برای راهنمایی گردشگران نوروزی نصب شده است.
وی افزود: 10 هزار جلد بروشور و نقشه و سه هزار کتابچه کل استان تهران که جاذبه های گردشگری شهرستان ری هم در آن قرار گرفته چاپ و در بین مسافران نوروزی توزیع شده است.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ری به راه اندازی تور گردشگری در سطح این شهرستان اشاره کرد و گفت: تورهای ری گردی از هشتم تا دوازدهم فروردین ماه برگزار می شود که روزانه سه اتوبوس پذیرای مسافران است.
وی یادآور شد: تعدادی لیدر در این ایام با میراث فرهنگی شهرستان ری همکاری کرده و با ارائه توضیحات به مسافران نوروزی آنها را با آثار تاریخی شهرستان ری آشنا می کنند.
رحیم زاده عنوان کرد: تورهای ری گردی به صورت رایگان برگزار می شود تا همه اقشار جامعه بتوانند در این ایام از میراث تاریخی شهرستان ری بازدید کنند.
وی تصریح کرد: هشت پایگاه اطلاع رسانی در سطح شهرستان ری ایجاد شده که محور اصلی آن در عوارضی تهران – قم قرار دارد و به مسافران نوروزی خدمات می دهد.
وی ادامه داد: پایگاه‌های دیگر در ضلع شرقی و جنوبی و اطراف حرم عبدالعظیم (ع)، میدان ساعی، میدان نماز فعال هستند که از طریق این پایگاه‌ها، مراکز اسکان مسافران نوروزی شهرستان ری مشخص می شود.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ری افزود: سال گذشته شهرستان ری 20 هزار گردشگر را در خود اسکان داده بود اما پیش بینی می شود در سال جاری بیش از 20 هزار نفر در این شهرستان تا پایان نوروز اسکان یابند.
وی به نظارت میراث فرهنگی بر روی مراکز پذیرایی، رستوران‌های بین راهی و دفاتر خدمات مسافرتی اشاره کرد و گفت: در عوارضی تهران – قم یک رستوران به دلیل تخلف و عدم رعایت ضوابط میراق فرهنگی و همچنین مسائل بهداشتی پلمپ شد.
رحیم زاده با بیان اینکه موضوع سلامت و امنیت غذایی مسافران نوروزی در اولویت قرار دارد، افزود: سه سفره خانه و رستوران بین راهی نیز اخطار دریافت کردند که در صورت بی توجهی به اخطارها پلمپ خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه بازدید گردشگران از آثار تاریخی ری افزایش یافته است، گفت: تاکنون 57 هزار و 570 گردشگر نوروزی از جاذبه تاریخی، طبیعی و دست ساز بازدید کردند در حالیکه این رقم طی نوروز سال گذشته 180 هزار نفر بوده است.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ری افزود: سامانه ستاد گردشگری با شماره‌های 09629 جهت ثبت هر گونه انتقاد، پیشنهاد و تشویق و همچنین ستاد گردشگری شهرستان ری با شماره تماس 33747090 آماده دریافت پیام های مسافران نوروزی است.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.