مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب
مجتمع پردازش و بازیافت زباله آراد کوه کهریزک 23ì¸A×Ðuôô

آرادکوه در حال تبدیل به بحران زیست محیطی است

ناهید خداکرمی اظهارداشت: محیط زیست هم به شهرداری تهران اخطار داده که نمی تواند پسماند شهر را در آرادکوه دفن کند.
وی گفت: در سال گذشته دغدغه اصلی مدیریت شهری این بود که پسماند را به بهترین شیوه پیش ببرد اما متاسفانه تمام مسائل مدیریت شهری به مسائل سیاسی و اقتصادی کشور گره خوره است.
خداکرمی افزود: در حوزه جمع آوری پسماند وابسته به تکنولوژی خارجی و سرمایه گذاری خارجی بودیم که با وضعیتی که کشور دارد با مشکلاتی روبرو خواهیم بود.
عضو شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: در حال حاضر یک مشاور ایرانی سند جامع پسماند تهران را تدوین می کند که باز هم به منابع اقتصادی نیاز خواهیم داشت.
عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: در بودجه سال 98 شهرداری تهران مبلغ چهار و نیم میلیارد تومان اعتبار برای این موضوع اختصاص یافته است.
خداکرمی با بیان اینکه در برنامه جمع آوری پسماند تاکید مدیریت شهری بر تفکیک از مبدا و جمع آوری هدفمند است، عنوان کرد: به دنبال آن هستیم که در هر روز یک جنس از پسماند جمع آوری شود.
وی ادامه داد: مثلا یک روز پسماند فلزات، یک روز پسماند شیشه، دو روز در هفته پسماندهای خشک جمع آوری شود.
وی افزود: در حال حاضر در برخی از مناطق تهران شیوه جمع آوری پسماند و زباله تغییراتی داشته اما هنوز در تمام مناطق این اتفاق نیفتاده است.
وی ابراز امیدواری کرد که مسیر جمع آوری پسماند به گونه ای باشد که بازیافت آن برای شهر درآمد پایدار قابل اعتمادی را ایجاد کند.
آرادکوه در بخش کهریزک شهرستان ری استان تهران واقع شده ‌است.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه