مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

برنامه محوری؛ نقطه قوت مدیریت شهری منطقه 20

به گزارش  انعکاس ری ؛ زهرا صدراعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به بازدید و جلسه مشترک با شهردار و مدیران ارشد منطقه که حدود 11 ساعت به طول انجامید، گفت: شهرری با توجه به قدمت دیرینه و پایتخت بودن این شهر در چند هزار سال گذشته، اهمیت ویژه ای دارد و ارزش های تاریخی و فرهنگی قابل توجهی را در خود جای داده است.

صدراعظم نوری به بازدید از پروژه های شاخص، ظرفیت های مهم و چالش های موجود منطقه اشاره کرد و افزود: با توسعه منطقه و گسترده شدن بافت مسکونی تعارضی بین صنایع و جمعیت شهرنشین در این منطقه به وجود آمده است که با پیگیری های منطقه، الزامات خوبی در جهت رعایت استانداردهای محیط زیستی انجام شده است.

وی برج طغرل را به عنوان ظرفیت گردشگری و یکی از جاذبه های منطقه برشمرد و گفت: پروژه مجموعه فرهنگی در مجاورت این اثر تاریخی، پروژه شاخص و ارزشمندی است که در مراحل پایانی قرار دارد و به زودی به بهره برداری می رسد و مورد استفاده شهروندان قرار خواهد گرفت.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهرتهران افزود: اقدامات موثری که در جهت انسجام بخشی و تعامل بیشتر با گروه های اثرگذار از جمله روحانیون، علما، خانواده شهدا انجام شده است، نشان از ظرفیت بالای منطقه دارد.

صدراعظم نوری ادامه داد: توجه به منابع انسانی و برگزاری آزمون استعدادیابی مدیران و شناسایی نیروهای توانمند از دیگر کارهای خوبی به شمار می رود که در منطقه 20 انجام شده است.

وی برنامه ریزی مدیریت شهری منطقه 20 را از مهمترین نقاط قوت عملکردی برشمرد و گفت: منطقه 20 افق کوتاه مدت و میان مدتی را برای پیشبرد فعالیت ها ترسیم کرده است که با این روش، تمامی اقدامات با برنامه مشخص به اجرا می رسد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهرتهران به شعار مدیریت شهری منطقه 20 مبنی بر “ری، شهر ایرانی اسلامی پیشرو” اشاره کرد و افزود: شورای اسلامی در قالب مصوبات اعم از برنامه پنج ساله، یک ساله و بودجه مصوب سعی کرده است تا در تحقق این شعار همگام با منطقه عمل کند و علاوه بر میزان بودجه مصوب در زمینه تعریف پروژه های شهری در شهرری نیز توجه ویژه به این منطقه مهم شده است.

اقدامات منطقه 20 طبق سند برنامه راهبردی اجرا می شود

فرهاد افشار شهردار منطقه 20 گفت: حضور اعضای کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر موجب جدیت بیشتر در انجام کارها و ارائه خدمات موثرتر در ری می شود.

افشار ضمن معرفی این منطقه و با اشاره به اینکه این منطقه به دلیل ویژگی های خاص از سایر مناطق متمایز شده است، افزود: حرم حضرت عبدالعظیم(ع) و امامزادگان مجاور، 10هزار خانواده شهدا و ایثارگر،150 شهید مدافع حرم، ساختار سیاسی شهرری، پیشینه تاریخی و آثار باستانی ری، آرامگاه ها و بقاع متبرکه، حریم 180 کیلومتر مربعی، حجم بالای آبهای زیرزمینی و بافتهای کشاورزی از جمله پتانسیلهای شاخص و حائز اهمیت این منطقه است.

 

وی به چالشهای موجود در منطقه نیز اشاره کرد و گفت: عدم توزین متوازن جمعیت، پایین بودن سرانه های خدماتی، تداخلات مدیریتی در حریم تهران و ری، آلودگیهای زیست محیطی به ویژه در بخش شمال و جنوب شرقی ری، بلاتکلیفی بافت صنعتی شمال ری، وجود گسل های فعال ری، عبور خطوط فشار قوی برق در برخی محلات، اسکان غیررسمی در پیرامون ری از جمله چالشهای موجود در این منطقه است.

افشار ادامه داد: هویت تاریخی و اجتماعی ری، فضاهای باز در منطقه صنعتی شمال ری، حریم ری، جایگاه گردشگاه های مذهبی ری و وجود مشاهیر آرمیده در ری می تواند در راستای توسعه گردشگری مدرن و به عنوان جاذبه های توریستی ری مطرح شود.

وی با اشاره به اینکه در تدوین برنامه استراتژیک توسعه منطقه 20 مدلهای برایسون و هسته های مرکزی به عنوان الگوی اصلی مورد استفاده قرار گرفته است؛ پایدارسازی منابع مالی، توسعه اجتماعی فرهنگی، حمل و نقل انسان محور، مدیریت پسماند، خدمات شهری و محیط زیست، گردشگری، کالبد شهر، حریم ری، تاب آوری مدیریت بحران و توسعه سازمانی و مدیریت منابع انسانی را از جمله 10 برنامه راهبردی این منطقه بیان کرد.

شهردار منطقه 20 با اشاره به بافت ویژه شهرری گفت: ساماندهی املاک اطراف حرم، پهنه صنعتی شمال ری، پهنه گردشگری تاریخی و مذهبی ری و حریم این منطقه از جمله موضع های راهبردی است که در اولویت قرار گرفته است و موجب ایجاد تحول در اقتصاد ری می شود.

بر اساس این گزارش اعضای کمیسیون محیط زیست، سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران به همراه شهردار و مدیران ارشد شهرداری منطقه 20 از 19 موقعیت از جمله کارخانه سیمان تهران، کانال سرخه حصار، کارخانه روغن نباتی مارگارین، تصفیه خانه فاضلاب در محدوده ناحیه 6، مجموعه فرهنگی طغرل، چشمه علی، کاروانسرای عباسی، بوستان توسکا، ایستگاه مترو دولت آباد، پهنه صنعتی شمال منطقه و دکلهای برق فشار قوی بازدید کرد و سپس در جلسه مشترک به بررسی موارد مورد بازدید پرداختند.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.