مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

بیانیه مجمع نیروهای انقلابی شهرستان ری در مورد تجزیه ری

بیانیه محکم و قاطع مجمع نیروهای انقلاب اسلامی شهرستان ری پیرامون حواشی به وجود آمده در مورد تشکیل استان های جدید و تجزیه ری، منتشر شد.

بیانیه محکم و قاطع مجمع نیروهای انقلاب اسلامی شهرستان ری پیرامون حواشی به وجود آمده در مورد تشکیل استان های جدید و تجزیه ری، منتشر شد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«ری» از جمله معدود شهرهای جهان است که هم از جهت قدمت تاریخی، سبقه‌ای طولانی در عمق تاریخ دارد و هم از جهت تمدنی شهری تمدن‌ساز و تمدن خیز است و بزرگانی دارد که در تاریخ تمدن بشر درخششی ویژه داشته‌اند و هم از جهت مذهبی، نقشی ویژه در ترویج مکتب اهل بیت علیهم‌السلام داشته و دارد.
شاید به همین جهت است که رهبر حکیم انقلاب، ری را قبله تهران دانستند؛ اما آیا در این سالها شأن قبله، آن هم قبله ام القرای جهان اسلام، آنگونه که باید، پاس داشته شده است؟ هرگز!

در دوران معاصر نیز ری از ظرفیت‌های بالایی در عرصه‌های مختلف برخوردار است که یکی از این عرصه‌ها، تربیت نیروی انسانی مستعد در زمینه‌های مختلف است؛ به طوری که بسیاری از علما، اندیشمندان، مسؤولان تراز اول کشوری و ورزشکاران مطرح و صاحب عنوان جهان از این خطه تاریخی به ایران و جهان معرفی شده‌اند.

در سالهای اخیر، اهالی معظم ری بارها و بارها خواستار استقلال این خطه تمدنی بوده‌اند، اما متأسفانه نه تنها این خواسته اجابت نشده، بلکه بر اساس شنیده‌ها اخیرا طرحی مبنی بر تشکیل دو استان تهران غربی و شرقی مطرح شده است که در ضمن آن، شهرستان ری، تجزیه شده و بخش‌هایی از آن به دو استان جدید ملحق می‌شود.
در این راستا مجمع نیروهای انقلاب اسلامی شهرری با تشکیل دو استان مذکور مخالفتی ندارد، اما قاطعانه به دولت انقلابی و خدمتگذار اعلام می‌داریم تصمیم بر تجزیه ری، تصمیمی فاقد مشروعیت است؛ زیرا هویت تاریخی، تمدنی و مذهبی قبله تهران را نابود خواهد کرد و آن را به یک منطقه از مناطق شهر تهران تقلیل خواهد داد؛ آیا این با شأن قبله بودن، سازگار است؟ این مجمع نه تنها قاطعانه با این تصمیم مخالف است، بلکه اعلام می‌دارد اگر تصمیم بر تشکیل استان جدیدی وجود دارد، پیشنهاد می‌شود استان تهران جنوبی با مرکزیت «ری» و مطابق با جغرافیای تاریخی «ولایت ری» تشکیل شود که در این صورت، بخش‌های گسترده‌ای از دو استان پیشنهادی به استان تهران جنوبی ملحق خواهد شد.
والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

✍ دبیرخانه مجمع نیروهای انقلاب شهرستان ری

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه