مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

چه می‌کنه این مهدی طارمی!

روزنامه هفت صبح: شنبه شب و در حالی که فوتبال اروپا تحت تأثیر بازی جذاب یوونتوس و ناپولی بود، فوتبالدوستان ایرانی درگیر درخشش عجیب و باورنکردنی مهدی طارمی در ترکیب ریوآوه مقابل اسپورتینگ در لیگ پرتغال بودند.

هفته گذشته مهدی طارمی یک شب فراموش نشدنی را در تیم جدیدش ریوآوه پرتغال سپری کرده بود. او در ۷۵ دقیقه بازی مقابل تیم آوس که مهرداد محمدی را هم در ترکیب خود داشت، سه گل زد و یک پنالتی هم گرفت که هم‌تیمی‌اش آن را تبدیل به گل کرده بود. این درخشش کم‌نظیر باعث شد تا سایت معتبر هواسکورد که بازی‌های فوتبال را به شکلی تخصصی و حرفه‌ای، آنالیز و تحلیل و نمره‌دهی می‌کند، به طارمی در این بازی نمره ۱۰ یعنی بالاترین نمره ممکن را بدهد. طارمی به همین دلیل در تیم منتخب هفته سوم سوپر لیگ پرتغال هم قرار گرفت و به عنوان بهترین بازیکن هم انتخاب شد.

چه می‌کنه این مهدی طارمی!

او در هفته دوم هم در ۱۰ دقیقه پایانی بازی مقابل فامالیکائو به عنوان بازیکن جانشین به زمین رفته و در دقیقه ۹۰ یک پنالتی برای تیمش گرفت که هم تیمی‌اش آن را از دست داده بود. با این‌حال اتفاقی که او شنبه شب در بازی مقابل تیم بزرگ و مدعی اسپورتینگ رقم زد اگر نگوییم بی‌سابقه، یک اتفاق کمتر دیده شده در دنیای فوتبال حرفه‌ای بود. یعنی گرفتن سه پنالتی در یک بازی!

مصدومی که ستاره شد!

از دو، سه روز قبل از برگزاری بازی ریو آوه و اسپورتینگ اخباری در رسانه‌های پرتغال منتشر شد که نشان می‌داد مهدی طارمی به دلیل مصدومیت، بازی مهم و حساس تیمش مقابل اسپورتینگ را از دست داده است. به همین دلیل در ایران دیگر کسی پیگیر این بازی و نتیجه‌اش نبود، اما ساعتی قبل از شروع بازی، وقتی ترکیب اصلی ریوآوه در فضای مجازی منتشر شد، مشخص شد که خبر مصدومیت طارمی درست نبوده و او مثل بازی قبل یکی از ۱۱ بازیکن اصلی تیمش است. بازی که شروع شد، فقط شش دقیقه کافی بود تا طارمی زهرش را به تیم بزرگ پرتغالی بریزد. او در این دقیقه در محوطه جریمه یک خطا از مدافع حریف گرفت و داور یک پنالتی برای ریوآوه اعلام کرد. این پنالتی را آگوستو گل کرد تا ریوآوه در زمین اسپورتینگ از حریف پیش بیفتد. این گل در دقیقه ۲۰ با گل فرناندز پاسخ داده شد.

چه می‌کنه این مهدی طارمی!

در دقیقه ۵۳ فیلیپه گل دوم را برای میزبان زد و این نتیجه تا دقایق پایانی پابرجا بود. به نظر می‌رسید ریوآوه مغلوب اسپورتینگ خواهد شد، اما نمایش فوق‌العاده طارمی در راه بود. در دقیقه ۸۵ طارمی یک بار دیگر در محوطه جریمه به توپ رسید و با تغییر جهتی ناگهانی، برخوردی را با مدافع حریف ایجاد کرد که داور را متقاعد کرد تا یک پنالتی دیگر برای ریوآوه اعلام کند. این پنالتی را رونان که چند دقیقه پیش به بازی آمده بود گل کرد تا ریوآوه به گرفتن امتیاز از این بازی امیدوار شود، اما این پایان کار نبود. روی یک پاس عمقی طارمی وارد محوطه جریمه شد که با تکل بلند مدافع حریف سرنگون و داور برای سومین بار به سود ریوآوه اعلام پنالتی کرد. با این خطا مدافع اسپورتینگ دومین کارت زردش را گرفت و از بازی اخراج شد. او اخطار اول را هم به دلیل خطای پنالتی اول روی طارمی گرفته بود. پنالتی سوم را هم آگوستو زد تا در نهایت بازی با نتیجه شگفت آور ۳ بر ۲ به سود ریوآوه به پایان برسد. پس از پایان بازی طارمی نمره ۸.۱ را از سوی سایت هواسکورد گرفت و برای دومین هفته پیاپی به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد.

او هنوز هم داور‌ها را فریب می‌دهد؟

بعد از پایان بازی بلافاصله در فضای مجازی بحث‌هایی درباره این سه پنالتی به وجود آمد. تقریباً بیشتر نظر‌ها بر این بود که فقط پنالتی آخر می‌توانست یک پنالتی مسلم باشد و اگر داور بازی فیلم دو پنالتی اول را ببیند، اعتراف خواهد کرد که در این باره اشتباه کرده است. نکته مهم، اما تخصص و زیرکی مهدی طارمی در گرفتن پنالتی‌ها و متقاعد کردن داوران در لحظه است. او در ایران هم که بود بار‌ها به همین شکل از داوران پنالتی گرفت، اما بعد از اینکه برنامه نود یک آیتم درباره نحوه پنالتی گرفتن او تهیه کرد، داوران متوجه شدند که طارمی چگونه آن‌ها را فریب می‌دهد و خیلی زود آمار پنالتی گرفتن‌های او در لیگ برتر ایران به شدت کاهش یافت. کار به جایی رسید که داوران حتی پنالتی‌های مسلم روی او را هم اعلام نمی‌کردند!

حالا ممکن است چنین اتفاقی برای او در لیگ پرتغال هم رخ دهد. او در سه بازی پنج پنالتی برای تیمش گرفته که فقط در باره یکی از آن‌ها می‌توان با قاطعیت اعلام کرد که پنالتی بوده است. اگر این صحنه‌ها با دقت کارشناسی شود، ممکن است در بازی‌های بعدی، طارمی به این راحتی نتواند از داوران پنالتی بگیرد. نکته عجیب، اما برخورد متفاوت سرمربی اسپورتینگ با ماجرای پنالتی‌های طارمی بود.

او در این باره گفت: «درباره داوری به هیچ وجه صحبت نمی‌کنم. نه به نفع داوری و نه به ضرر داوری. در پایان فصل همه تیم‌ها بهانه دارند که از داوری انتقاد کنند، چون در یک بازی از داوری ضرر دیده‌اند، ولی در یک بازی از داوری سود برده اند. این‌ها در فوتبال طبیعی است. من وارد این داستان نمی‌شوم.» می‌بینید چقدر شبیه مربی‌های ماست؟

طارمی ستاره اول لیگ پرتغال

چه می‌کنه این مهدی طارمی!

مهدی طارمی تا پایان هفته چهارم لیگ پرتغال، سه گل برای تیمش زده و پنج پنالتی هم گرفته است. او به همراه مهرداد محمدی که برای اوس سه گل زده، بعد از دی لوئیز مهاجم چهار گله پورتو در رده دوم جدول گلزنان لیگ پرتغال قرار دارد. البته ریوآوه یک بازی کمتر انجام داده و به همین دلیل میانگین گلزنی طارمی بسیار بهتر از دی لوئیز است. یادمان باشد که او در مجموع نزدیک به ۱۸۵ دقیقه برای ریوآوه بازی کرده، اما دی لوئیز در هر چهار بازی پورتو به‌طور کامل به میدان رفته است. همین آمار‌ها باعث شده تا او بحث اول رسانه‌های ورزشی پرتغال در یک هفته اخیر باشد.

روزنامه رکورد دیروز حرکات انفجاری طارمی در بازی مقابل اسپورتینگ را با اطلاعاتی اینفوگرافیک و شماتیک منتشر کرد و به این شکل او را زیر ذره‌بین قرار داد. درخشش او به حدی بوده که نمایش‌های فوق‌العاده مهرداد محمدی را هم در تیم آوس تحت تاثیر قرار داده است. محمدی در این فصل روی پنج گل از هفت گل تیمش تاثیر مستقیم داشته، اما درخشش او زیر سایه نمایش‌های مهدی طارمی قرار گرفته است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.