مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

با ۱۰ خودروی برتر بنتلی آشنا شوید؛ ۱۰۰ سال افتخار!

برترین‌ها: تولیدکنندگان زیادی در جهان هستند که تاریخ و سابقه زیادی در بحث عرضه و توسعه اتومبیل‌های گوناگون دارند. اما تعداد کمی از آن‌ها در حد و اندازه کمپانی بنتلی بوده و برخی از آن‌ها آرزوی داشتن تاریخ باشکوه و غنی بنتلی را دارند. بنتلی در همان روز‌های نخست به سراغ انواع و اقسام وسایل نقلیه موتوری رفت و اتومبیل‌هایی لوکس و ویژه را به تولید رساند.

این کمپانی در سال ۱۹۱۹ و دقیقا ۱۰۰ سال پیش تاسیس شد و اکنون بخش بزرگی از سهم بازار اتومبیل‌های لوکس را به خود اختصاص داده است. حا ما می‌خواهیم که شما را با ۱۰ اتومبیل برتر و زیبای بنتلی آشنا کرده و شما را به قلب تاریخ غنی و پر افتخار بنتلی ببریم.

بنتلی هونادیرِس (Bentley Hunaudières)

با ۱۰ خودروی برتر بنتلی آشنا شوید؛ ۱۰۰ سال افتخار!

شاید شما تاکنون نام هونادیرِس را نشنیده باشید؛ اما باید بدانید که این یک اتومبیل فوق‌العاده است! هونادیرِس هرگز عرضه عمومی نشد و تنها یک نمونه از آن ساخته شده است. تنها نمونه هونادیرِس نظر بسیاری از علاقه‌مندان را به خود جلب کرده بود و همه کارشناسان، طراحی خاص و جسورانه آن را تحسین کردند. زیرا بنتلی یک تولیدکننده لوکس بود و ساخت هونادیرِس را باید حرکتی شجاعانه دانست. ظاهر این اتومبیل کمی عجیب بود و به هیمن خاطر هرگز در بازار‌های جهانی عرضه نشد؛ اما موجب شد که بنتلی گام‌هایی جدی برداشته و به فکر تولید اتومبیل‌هایی اسپرت‌تر بیفتد.


بنتلی بنتایگا (Bentley Bentayga)

با ۱۰ خودروی برتر بنتلی آشنا شوید؛ ۱۰۰ سال افتخار!

هونادیرِس همه چیز را تغییر داد و باعث شد که بنتلی استراتژی خود را در بازار تغییر دهد؛ بنابراین بنتلی به فکر تولید یک اتومبیل SUV افتاد و مدل بنتایگا را برای رقابت با کمپانی‌های رولزرویس، پورشه و مرسدس‌بنز عرضه کرد. بنتلی باز هم یک انتخاب جسورانه کرد و این‌بار برخلاف هونادیرِس و شکست پروژه تولید و عرضه آن، مدل بنتایگا کاملا موفق بود و فروش بسیار خوبی داشت. بنتلی در این محصول از توان پیشرانه ۶ لیتری V۱۲ با قدرت ۶۰۰ اسب‌بخار استفاده کرده است.


بنتلی توربو آر (Bentley Turbo R)

با ۱۰ خودروی برتر بنتلی آشنا شوید؛ ۱۰۰ سال افتخار!

بنتلی در اواخر دهه ۸۰ و اوایل دهه ۹۰ تصمیمی عجیب گرفت و پیشرانه مولسان را به توربوشارژ مجهز کرد تا از آن در اتومبیلی جدید به نام توربو آر استفاده کند. این اقدام بنتلی با استقبال مشتریانش مواجه شد و توربو آر به شهرت فراوانی رسید. بنتلی توربو آر بسیار سریع بود و از پیشرانه V۸ توربو استفاده می‌کرد. بدنه آن بسیار سبک بود و استقبال از آن باعث شد که مدل‌های توربو RT، S و R جدید هم به تولید برسند. امروزه قیمت تقریبی توربو آر حدود ۲۰ هزار دلار بوده و باید آن را یک اتومبیل اسپرت، لوکس و کلاسیک بدانیم.


بنتلی ۸ لیتر (Bentley ۸ Liter)

با ۱۰ خودروی برتر بنتلی آشنا شوید؛ ۱۰۰ سال افتخار!

بنتلی ۸ لیتر در سال ۱۹۳۰ عرضه شد و بسیاری از مردم با خود می‌گویند که خوش‌بحال کسانی که در فیلم‌هایی مانند ایندیانا جونز حضور داشته و سواری با آن را تجربه کرده‌اند! ۸ لیتر به سبک اتومبیل‌های دهه ۳۰ ساخته شده و کابینی بزرگ، رنگی تیره و جلو پنجره‌ای عظیم دارد. این اتومبیل زیبا در دوران رکود بزرگ اقتصادی به تولید رسید و به همین دلیل بنتلی توان فروش آن را نداشت؛ بنابراین بنتلی تنها صد دستگاه از مدل ۸ لیتر را به تولید رساند و آن‌ها را فقط با قیمت ۱۸۵۰ پوند فروخت. اکنون قیمت ۸ لیتر بیش از ۱۰۰ هزار دلار بوده و برخی از نسخه‌های آن میلیون‌ها دلار ارزش دارند. پس هرکسی توان خرید ۸ لیتر را نداشته و امروزه از آن به عنوان یک اثر هنری یاد می‌شود.


بنتلی فلایینگ اسپار (Bentley Flying Spur)

با ۱۰ خودروی برتر بنتلی آشنا شوید؛ ۱۰۰ سال افتخار!

فلایینگ اسپار در سال ۲۰۰۵ به تولید رسیده و با استقبال مشتریان بنتلی مواجه شد. موفقیت فلایینگ اسپار به حدی بود که امروزه نیز کمپانی بنتلی آن را تولید می‌کند. فلایینگ اسپار نسخه‌ای از سدان محبوب کانتیننتال جی‌تی بوده و عملکردی مشابه با آن دارد. نسل اول فلایینگ اسپار فروش خوبی داشت و بنتلی تا سال ۲۰۱۳ تغییری در آن ایجاد نکرد. نسل جدید این اتومبیل چهره خشن‌تری داشته و ظاهرا بنتلی در سال ۲۰۲۰ حداکثر سرعت فلایینگ اسپار را به بیش از ۲۰۷ مایل در ساعت می‌رساند.


بنتلی آرنیج تی (Bentley Arnage T)

با ۱۰ خودروی برتر بنتلی آشنا شوید؛ ۱۰۰ سال افتخار!

طرفداران شبکه بی‌بی‌سی و برنامه تخته گاز قطعا با آرنیج تی آشنا هستند. این اتومبیل در سال ۲۰۰۹ میزبان جرمی کلارکسون بود و در نقد و بررسی برنامه تخته گاز درخشید. آرنیج نتیجه خرید بنتلی توسط گروه فولکس‌واگن بوده و آلمانی‌ها آن را در خط مقدم نبرد با بهترین اتومبیل‌های جهان قرار داده‌اند. فولکس‌واگن با کمک بنتلی آرنیج تی، تقریبا همانند دکتر جکیل و آقای هاید عمل می‌کند [رمانی از رابرت لوییس استیونسون]؛ زیرا شخصیت آن‌ها کاملا با یکدیگر در تضاد است. آرنیج تی آرام و بی‌صدا بوده و یک اسب‌بازی خوب برای گردش و تفریح است!


بنتلی مولسان (Bentley Mulsanne)

با ۱۰ خودروی برتر بنتلی آشنا شوید؛ ۱۰۰ سال افتخار!

چه چیزی با اتومبیلی همانند رولزرویس فانتوم یا مثل آن برابر است؟ برای پاسخ به این سوال بهتر است که نگاهی به بنتلی مولسان بی‌اندازید؛ زیرا این اتومبیل رقیب مستقیم محصولات رده بالا و درجه یک کمپانی رولزرویس است. مولسان یکی از گران‌ترین اتومبیل‌های بنتلی بوده و برای خرید آن باید بین ۲۷۰ تا ۳۵۰ هزار دلار پرداخت کنید. اگر به دنبال تجملات هستید؛ مطمئنا مولسان تمام معیار‌های لازم را داشته و به عنوان یک لیموزین شخصی به شما خدمت می‌کند.


برکین بلوئر ۱۹۲۹ (۱۹۲۹ Birkin Blower)

با ۱۰ خودروی برتر بنتلی آشنا شوید؛ ۱۰۰ سال افتخار!

بعضی اوقات ایده‌های روی کاغذ وقتی به واقعیت نزدیک می‌شوند؛ نتیجه‌ای عکس داشته و موفقیت‌آمیز نیستند. این داستان برکین بلوئر بود که در سال ۱۹۲۹ معرفی شد و با وجود قدرت فوق‌العاده خود در مسابقات تاریخی لمانز موفق عمل نکرد و هرگز به پیروزی نرسید. برکین بلوئر هم اتومبیلی مسابقه‌ای بود و هم ساختاری مجلل داشت. اما در هیچ مسابقه‌ای به پیروزی نرسید. ولی این‌ها اصلا اهمیت ندارد؛ زیرا در سال‌های اخیر یک نمونه از آن به قیمت میلیون‌ها دلار فروخته شد.


بنتلی اسپید ۸ (Bentley Speed ۸)

با ۱۰ خودروی برتر بنتلی آشنا شوید؛ ۱۰۰ سال افتخار!

برای مدت زمانی کوتاه کمپانی بنتلی دوباره به مسابقات لمانز برگشت. در آن زمان بنتلی تصمیم گرفت که از تجربه خود استفاده کرده و اتومبیلی پروتوتایپ را برای مسابقات لمانز به نام اسپید ۸ به تولید برساند. اسپید ۸ باعث شد که بنتلی پس از ۷۰ سال دوباره به مسابقات لمانز بازگردد. اتومبیل اسپید ۸ از سال ۲۰۰۱ تا سال ۲۰۰۳ مشغول رقابت بود و هر سال موفق به کسب مقام اول می‌شد. این بازگشتی پیروزمندانه برای بنتلی بود و آن‌ها ثابت کردند که هنوز یکی از غول‌های بزرگ اتومبیل‌سازی جهان هستند.


بنتلی کانتیننتال جی‌تی (Bentley Continental GT)

با ۱۰ خودروی برتر بنتلی آشنا شوید؛ ۱۰۰ سال افتخار!

فناوری جدید و برخی از اختراعات شگفت‌انگیز باعث می‌شوند که محصولاتی انقلابی از طرف خودروسازان بزرگ جهان به تولید رسیده و روانه بازار شوند. بنتلی دقیقا با کانتیننتال جی‌تی مجموعه‌ای از نوآوری، چهره زیبا و عملکرد خیره‌کننده را راهی بازار کرده و برای تمام رقبای خود خط و نشان کشیده است. کانتیننتال جی‌تی در صورت استفاده از پیشرانه W۱۲ توانی بیشتر از ۶۰۰ اسب‌بخار دارد. کانتیننتال جی‌تی اتومبیلی لوکس و راحت بوده و یکی از بهترین اتومبیل‌های جهان است.

منبع: hotcars

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.