مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

تمام گوشی هایی که در شهریور داغ ۲۰۱۹ معرفی خواهند شد

۱۲ شهریور ۹۸ ساعت ۲۱:۲۰

در این مقاله قصد داریم به برخی از مهمترین و جذاب‌ترین گوشی های جدیدی که قرار است در سپتامبر، یا همان شهریور امسال معرفی شوند، بپردازیم.

هرچه به پایان تابستان ۹۸ نزدیک‌تر می‌شویم، نسل جدید گوشی های مهم سال ۲۰۱۹ هم یکی یکی از راه می‌رسند. احتمالا می‌دانید که در ماه اکتبر (مهر/آبان) گوشی های جدید زیادی معرفی خواهند شد اما از آنجایی که رویداد عظیم و بسیار مهم IFA 2019 قرار است در شهریور امسال برگزار شود، گوشی‌هایی که در شهریور ۲۰۱۹ رونمایی می‌شوند هم مطمئنا جزو جذاب‌ترین و مهمترین گوشی های ۲۰۱۹ خواهند بود. البته بعد از ایفا ۲۰۱۹ هم آیفون های جدید و پرچم دارهای سری میت هواوی هم رونمایی خواهند شد. در ادامه به معرفی برخی از این گوشی های جدید و مهم خواهیم پرداخت.

۱۴ شهریور ؛ معرفی گوشی میان رده و پرچمدار نوکیا توسط اچ ام دی گلوبال

نوکیا 7.2

رندرهایی از نوکیا ۷٫۲ آپدیت دوم گوشی نوکیا ۷

نمایشگاه IFA 2019 در روز ۱۵شهریور (۶ سپتامبر) آغاز می‌شود اما شرکت اچ ام دی گلوبال (HMD Global) قصد دارد رونمایی مهم خودش از گوشی های جدید نوکیا را یک روز قبل از آغاز IFA و در تاریخ ۱۴ شهریور انجام دهد. انتظار می‌رود طی این رونمایی، شاهد آپدیت دوم نوکیا ۵ نوکیا ۶ و نوکیا ۷ و البته از همه مهمتر، رونمایی از نوکیا ۹٫۱ پیور ویو (Nokia 9.1 PureView) باشیم. اگر شایعاتی که در رابطه با پیور ویو جدید منتشر شده‌اند درست باشد، آنگاه می‌توانیم بگوییم که این گوشی، قرار است اولین گوشی نوکیا باشد که توانایی پشتیبانی از ۵G را دارد. البته قطعا یک ورژن غیر ۵G هم از پرچمدار جدید نوکیا عرضه خواهد شد که طرفداران نوکیا امیدوارند عملکرد کم‌نقص‌تری از نوکیا ۹ داشته باشد.

۱۵ شهریور ؛ رونمایی از جدیدترین پرچمداران LG و سونی + رونمایی از نسخه بهبود یافته گلکسی فولد

اکسپریا 2

رندری لو رفته از گوشی اکسپریا ۲

همانطور که گفته شد، IFA 2019 در روز ۱۵ شهریور آغاز می‌شود. اما تقریبا تمام کنفرانس های مهم کمپانی های مختلف در ایفا ۲۰۱۹،‌ یک روز قبل از شروع رسمی نمایشگاه یعنی ۱۴ شهریور هستند. پس قطعا می‌توان انتظار داشت که این روز، هیجان‌انگیزترین روز شهریور باشد! انتظار می‌رود که سه اتفاق بسیار مهم در این روز رخ دهد:

ابتدا اینکه LG همین اواخر تیزری منتشر کرد که در آن یک گوشی با نمایشگر دوگانه (Dual-Screen) مشاهده می‌شد. به احتمال قریب به یقین، این تیزر اشاره به آپدیت جدید گوشی وی ۵۰ تینکیو (V50 ThinQ) شرکت LG دارد. ضمن اینکه ممکن است در این روز، ال جی از یک گوشی دیگر هم رونمایی کند. علاوه‌بر این، احتمالا آپدیت جدیدی هم برای گوشی ال جی جی ۸ (LG G8) منتشر خواهد شد تا این گوشی هم توانایی پشتیبانی از نمایشگر دوگانه را بدست بیاورد.

اما براساس شایعات، سونی هم قصد دارد یک روز قبل از شروع نمایشگاه IFA 2019 از پرچمدار دوم خودش در سال ۲۰۱۹ رونمایی کند؛ بله منظورمان گوشی اکسپریا تو (Xperia 2) است. گوشی اکسپریا وان (Xperia 1) در نوع خودش، گوشی بسیار عجیبی بود و بنظر می‌رسد اکسپریا ۲ هم قرار است مسیر همان اکسپریا ۱ را ادامه دهد. شاید این موضوع در نهایت، زیاد به نفع سونی تمام نشود اما به هرحال باید ببینیم سونی تا چه حد می‌تواند پرچمدار جدید خودش را سر زبان‌ها بیندازد.

آخرین اتفاقی که انتظار می‌رود در روز ۱۴ شهریور رخ دهد، این است که سامسونگ بالاخره ورژن بهبود یافته گوشی گلکسی فولد خودش را معرفی کند. همانگونه که احتمالا می‌دانید، عرضه گلکسی فولد (Galaxy Fold) بخاطر ایراداتی که برگ برنده اصلی آن، یعنی همان صفحه فولد یا منعطفش داشت، با تاخیر مواجه شد. درواقع ایراد صفحه نمایش منعطف گلکسی فولد تنها چند روز پس از اینکه این گوشی برای تِست و آزمایش بدست خبرنگاران حوزه آی تی رسید، آشکار شد. شایعات اینگونه هستند که سامسونگ تمام ایرادات گلکسی فولد را رفع کرده است و آماده است تا دوباره این گوشی گران قیمت را به دست مصرف کننده برساند. باید ببینیم آیا بالاخره پایان داستان گلکسی فولد برای سامسونگ خوش خواهد شد یا خیر!

۱۹ شهریور ؛ معرفی آیفون ۱۱ و آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس + معرفی اپل واچ ۵

آیفون 11 پرو

رندرهایی از آیفون ۱۱ پرو

مطمئنا افراد خیلی زیادی در سرتاسر دنیا و مخصوصا کشور خودمان هستند که بی‌تابانه منتظر معرفی آیفون های جدید اپل هستند. انتظار می‌رود که در روز ۱۹شهریور (۱۰سپتامبر)، درست مانند پارسال، کمپانی اپل از سه آیفون جدید خودش رونمایی کند. البته طبق شایعات، ظاهرا نام آیفون های جدید اپل به نسبت قبل تغییر کرده‌اند. درواقع گفته می‌شود که قرار است آیفون ۱۱ جایگزین آیفون ایکس آر (iPhone XR) شود. همچنین آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس هم قرار است به ترتیب جایگزین آیفون ایکس اس (iPhone XS) و ایکس اس مکس (XS Max) شوند.

اکثر تغییرات سخت‌افزاری و حتی ظاهر احتمالی آیفون های جدید، همین حالا هم به شکل‌های مختلف، لو رفته‌اند. اما اینکه آیفون های جدید دارای چه اپلیکیشن‌ها و تغییرات نرم‌افزاری خواهند بود، هنوز کاملا محرمانه باقی مانده‌اند. درواقع تنها چیزی که در این رابطه می‌دانیم این است که طبیعتا آیفون های جدید از سیستم عامل iOS 13 بهره خواهند برد.

ضمن اینکه در این تاریخ، به احتمال بسیار زیاد، سری جدید اپل واچ، یعنی اپل واچ ۵ (Apple Watch 5) هم معرفی خواهد شد.

۲۸ شهریور ؛ معرفی پرچمداران جدید هواوی یعنی سری میت ۳۰

میت 30 پرو

رندرهایی از هواوی میت ۳۰ پرو

شرکت هواوی درحال حاضر، دومین تولیدکننده بزرگ گوشی های هوشمند جهان محسوب می‌شود. اما کشمکش‌ها و حتی می‌توان گفت جنگ اقتصادی که بین چین و آمریکا رخ داده است، گریبان‌گیر این شرکت چینی شده است. هواوی قصد دارد از پرچمداران جدید خود از سری میت یعنی میت ۳۰ (Mate 30) و میت ۳۰ پرو (Mate 30 Pro) در تاریخ ۲۸ شهریور (۱۹سپتامبر) رونمایی کند. اما بخاطر کشمکش اقتصادی آمریکا و چین و این خبر که ظاهرا در گوشی های جدید هواوی خبری از اپلیکیشن های ساخت گوگل نخواهد بود، ممکن است ۲۸شهریور، روز خیلی خوبی برای هواوی و طرفداران این برند نباشد. اگر واقعا هواوی نتواند از اپلیکیشن های گوگل استفاده کند، مجبور است ورژن چینی این اپلیکیشن‌ها را در گوشی‌های جدید خودش قرار دهد. اگر این اتفاق رخ دهد، احتمالا کار هواوی برای فروش گوشی‌های جدیدش در خارج از کشور چین، بسیار سخت و دشوار خواهد بود.

۴ مهر ؛ معرفی گوشی های جدید وان پلاس

گوشی 7 تی پرو

رندرهایی که گفته می‌شود متعلق به وان پلاس ۷ تی پرو هستند

برای افزودن این مورد به لیست، مجبور شدیم کمی پارتی‌بازی کنیم! همانطور که مشخص است، گوشی های جدید وان پلاس در ماه شهریور معرفی نخواهند شد و تاریخ معرفی آن‌ها، مهر ماه است. اما خب از آنجایی که این گوشی‌ها در ماه سپتامبر میلادی منتشر می‌شوند و معادل شمسی سپتامبر هم ماه شهریور است، به همین دلیل تصمیم گرفتیم این معرفی مهم را نیز به این مقاله بیفزاییم.

شرکت وان پلاس با عرضه گوشی ۷ پرو در سال ۲۰۱۹، توانست اسم خودش را بیش از هر زمان دیگر بر سر زبان‌ها بیندازد. حال قرار است که گوشی های جدید این شرکت چینی، یعنی وان پلاس ۷ تی (OnePlus 7T) و وان پلاس ۷ تی پرو (OnePlus 7T Pro) در تاریخ ۴ مهر (۲۶ سپتامبر) در کشور هندوستان رونمایی شوند. مطمئنا بیشتر توجهات در این تاریخ، به گوشی ۷ تی پرو وان پلاس معطوف خواهد شد؛ گوشی‌ای که گفته می‌شود شباهت‌های بسیار زیادی با ورژن قبلی خودش یعنی همان ۷ پرو دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.