مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

تمامی محصولات معرفی شده در رویداد آیفون ۱۱

در این مقاله ما با اشاره به اتفاقات رخ‌داده در این رویداد، یک بررسی کوتاه از تمامی محصولات جدید شرکت اپل خواهیم داشت و به تمامی پرسش‌های مطرح‌شده در زمینه این محصولات و گجت‌های جدید، پاسخ خواهیم داد.

آیفون ۱۱؛ ارزان‌ترین گوشی اپل در سال ۲۰۱۹

آیفون ۱۱ اپل، ارزان‌ترین گوشی هوشمند معرفی‌شده در این رویداد است که از یک صفحه‌نمایش ۶.۱ اینچی لیکوئید رتینا با پنل ال‌سی‌دی بهره می‌برد. قسمت‌های پشتی و جلویی گوشی با یک نوع شیشه ضد خش پوشانده شده است. شیشه‌ای که اپل ادعا می‌کند سخت‌ترین شیشه‌ای است که تاکنون در گوشی‌های هوشمند مورداستفاده قرار گرفته است.

آیفون ۱۱ از گواهی IP۶۷ بهره می‌برد که نشان‌دهنده مقاوم بودن این گوشی در برابر آب و گردوغبار است. تراشه قدرتمند A۱۳، صدای دالبی اتموس و دوربین دوگانه ۱۲ مگاپیکسلی، از دیگر خصوصیات ارزان‌ترین گوشی معرفی‌شده در رویداد اپل است.

تمامی محصولات معرفی شده در رویداد آیفون ۱۱

حسگر اول دوربین آیفون ۱۱، یک لنز واید با دیافراگم f/۱.۸ است و لنز دوم نیز از نوع اولترا واید است که برای ثبت تصاویر پانوراما مورداستفاده قرار خواهد گرفت. این دوربین می‌تواند ویدیو‌ها را با کیفیت ۴k و با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه ضبط کند و به حالت عکاسی در شب نیز مجهز شده است.

میزان رم استفاده‌شده در آیفون ۱۱، چهار گیگابایت است. حافظه داخلی گوشی نیز از ۶۴ گیگ آغاز و تا ۵۱۲ گیگابایت پیش می‌رود. آیفون ۱۱ در شش رنگ مختلف از جمله قرمز، بنفش، سبز، سفید و مشکی و با قیمت ۶۹۹ یورو به بازار عرضه خواهد شد. در نظر داشته باشید که ارزان‌ترین گوشی شرکت اپل از بسیاری از پرچم‌داران دیگر شرکت‌ها، گران‌تر است.


آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس

آیفون ۱۱ پرو و پرو مکس، دو محصول جدید شرکت اپل هستند که درواقع پرچم‌داران این شرکت در سال پیش رو به‌حساب می‌آیند. طراحی متفاوت آیفون پرو و پرو مکس در زمینه محل قرارگرفتن لنز دوربین باعث شده تا در اولین روز‌های ارائه این گوشی، آیفون پرو و پرومکس، مورد بحث بسیاری از علاقه‌مندان اپل قرار بگیرد.

آیفون ۱۱ پرو از یک صفحه‌نمایش ۵.۸ اینچی بهره می‌برد و آیفون پرو مکس، به یک پنل ۶.۵ اینچی مجهز شده است. صفحه‌نمایش هر دو گوشی از نوع OLED و سوپر رتینا XDR است.

شاید مهم‌ترین تغییر اعمال‌شده در آیفون‌های پرو و پرو مکس، شکل قرارگیری دوربین در این گوشی‌ها باشد که چینشی عجیب در مقایسه با دیگر محصولات اپل دارد. البته پیش‌ازاین در بسیاری از گوشی‌های اندرویدی، شاهد چینش سه گانه دوربین بوده‌ایم.

تمامی محصولات معرفی شده در رویداد آیفون ۱۱

سه لنز استفاده‌شده در پرو و پرو مکس، ۱۲ مگاپیکسلی و از نوع واید، اولتراواید و تله‌فوتو است که زاویه عکاسی ۱۲۰ درجه‌ای را در اختیار کاربر قرار خواهد داد. حالت عکاسی در شب و فیلم‌برداری ۴k نیز درست مثل گوشی ارزان‌تر شرکت اپل، در دو نوع گران‌قیمت نیز مورداستفاده قرارگرفته است.

آیفون ۱۱ پرو، تراکم پیکسلی ۴۶۳ دارد و پرو مکس از تراکم ۴۵۶ پیکسل در هر اینچ بهره می‌برد. شیشه ضد خش جدید شرکت اپل نیز در هر سه مدل معرفی‌شده آیفون مورد استفاده قرار گرفته است. البته دو مدل پرو و پرو مکس، به گواهی IP۶۸ مجهز شده‌اند که نشان‌دهنده مقاومت بیشتر در برابر نفوذ آب و گردوغبار است.

پرو و پرو مکس در مدل‌های مختلف ارائه‌شده، به ۶ گیگابایت رم مجهز شده‌اند که نشان‌دهنده تغییر رویه شرکت اپل در زمینه استفاده از سخت‌افزار قدرتمند است. هرچند باز هم در مقایسه با گوشی‌های اندرویدی، شاهد خساست شرکت اپل در بهبود سخت‌افزار هستیم.

تمامی محصولات معرفی شده در رویداد آیفون ۱۱

آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس با قیمت ۱۱۵۰ و ۱۲۵۰ یورویی خود، محصولاتی بسیار لوکس به‌حساب می‌آیند. این گوشی‌ها در رنگ‌های نقره‌ای، طلایی، سبز و خاکستری به بازار ارائه خواهند شد.


آیپد ۱۰.۲ اینچی اپل معرفی شد

آیپد ۱۰ اینچی اپل، یکی از محبوب‌ترین محصولات این شرکت در سال‌های اخیر است که جایگزین آیپد ۹.۷ اینچی این شرکت به حساب می‌آید. این تبلت از قلم نسل اول اپل و صفحه‌کلید هوشمند اپل نیز پشتیبانی می‌کند.

تمامی محصولات معرفی شده در رویداد آیفون ۱۱

صفحه‌نمایش آیپد ۱۰.۲ اینچی از نوع IPS است که تراکم ۲۶۵ پیکسل در هر اینچ را دارا است. تراکمی که با استاندارد‌های امروزی اصلاً قابل‌توجه به‌حساب نمی‌آید. آیپد جدید در دو نوع ۳۲ گیگی و ۱۲۸ گیگی و با رم ۲ گیگابایت به بازار خواهد آمد که باز هم می‌تواند یک سخت‌افزار ناامیدکننده از طرف شرکت اپل به‌حساب بیاید.

دوربین به‌کاربرده شده در این تبلت، ۸ مگاپیکسلی است و در سطحی متوسط قرار دارد. به‌طورکلی می‌توان آیپد ۱۰.۲ اینچی شرکت اپل را یک محصول پایه به‌حساب آورد که با قیمتی حدود ۳۰۰ یورو به بازار ارائه خواهد شد.


اپل واچ ۵ به بازار خواهد آمد

ساعت هوشمند اپل، یکی از محصولات محبوب این شرکت است که هرساله نسخه‌ای جدید از آن به بازار ارائه می‌شود. اپل واچ ۵ در مقایسه با نسخه پیشین، پیشرفت‌های زیادی داشته است البته این پیشرفت‌ها را نمی‌توان یک انقلاب سخت‌افزاری و نرم‌افزاری به‌حساب آورد.

قطب‌نمای داخلی، تماس با اورژانس، نمایشگر همواره روشن و پردازنده جدیدتر و قدرتمندتر، برتری‌های قابل‌توجه ساعت جدید اپل در مقابل نسخه پیشین به‌حساب می‌آید.

از تغییرات سخت‌افزاری اپل واچ جدید که بگذریم، به طراحی جدید و انتخاب رنگ متفاوت این ساعت خواهیم رسید. اپل واچ ۵ برای اولین بار با بدنه تیتانیومی به بازار ارائه‌شده است که استحکام و زیبایی بسیار زیادی دارد و البته از وزنی کمتر نیز بهره می‌برد.

تمامی محصولات معرفی شده در رویداد آیفون ۱۱

البته طرفداران دیگر آلیاژ‌ها از جمله آلومینیوم و سرامیک نیز ناامید نخواهند شد و می‌توانند مثل نسخه‌های قبلی ساعت اپل از این آلیاژ‌ها در اپل واچ بهره ببرند. نسخه ارزان‌قیمت ساعت هوشمند اپل، یا قیمت ۳۰۰ یورو به بازار ارائه خواهد شد و نسخه گران‌قیمت‌تر که توانایی تماس را در خود جای‌داده، ۴۰۰ یورو هزینه روی دست کاربر خواهد گذاشت.

یکی از نکات مثبت در ساعت جدید اپل، امکان انتخاب آلیاژ و رنگ بدنه در یک سیستم نرم‌افزاری با نام اپل واچ استودیو است که البته برخلاف بزرگ‌نمایی شرکت اپل، یک اتفاق عادی در دنیای فناوری به‌حساب می‌آید.


اپل تی‌وی پلاس، آی‌پد او اس و iOS ۱۳

علاوه بر معرفی گجت‌های جدید، سیستم‌های نرم‌افزاری جدید اپل نیز در این رویداد معرفی شده‌اند. سیستم استریم اپل تی‌وی پلاس از اواسط آبان ماه با قیمت ماهیانه ۴.۹۹ دلار در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. البته با خرید آیفون و آیپد از اشتراک یک ساله رایگان این سیستم استریم ویدیو بهره خواهید برد. سیستمی که احتمالاً به این زودی‌ها نتواند با نتفلیکس رقابت کند.

تمامی محصولات معرفی شده در رویداد آیفون ۱۱

سیستم‌عامل iPadOS نیز به‌زودی و در تاریخ ۸ مهر به بازار ارائه خواهد شد که درواقع یک تغییر اسم برای سیستم‌عامل آی‌پد است. به نظر نمی‌رسد حداقل در حال حاضر شاهد تغییراتی خاص در شکل نرم‌افزاری آیپد‌ها باشیم. البته شاید اپل برنامه‌ای بلندمدت را برای رقابت با سری سرفیس مایکروسافت در سر داشته باشد.

iOS ۱۳ نیز از تاریخ ۸ مهرماه برای تمامی دستگاه‌های جدیدتر از آیفون ۶ قابل دانلود خواهد بود. دسترسی به حالت تاریک، مهم‌ترین تغییر ارائه شده در نسخه جدید این سیستم‌عامل به‌حساب می‌آید.


دیپ فیوژن و هپتیک تاچ

دو فناوری جدید که اپل در این رویداد به معرفی آن‌ها پرداخته، دیپ فیوژن و هپتیک تاچ نام دارند. دیپ فیوژن یک سیستم رندر تصویری برای ثبت بهتر تصاویر توسط دوربین است که میزان نویز را به حداقل می‌رساند. آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس از این سیستم محاسباتی قدرتمند بهره خواهند برد. هرچند بسیاری از کارشناسان این سیستم جدید را یک کپی‌برداری از هوش‌مصنوعی گوگل در عکاسی با گوشی‌های پیکسل می‌دانند.

تمامی محصولات معرفی شده در رویداد آیفون ۱۱

تاچ سه‌بعدی نیز قرار است با قابلیت هپتیک تاچ جایگزین شود. این اتفاق در واقع یک قدم به عقب است که برای کاهش حاشیه‌های صفحه‌نمایش رخ داده است. در تاچ سه بعدی کاربر می‌توانست با استفاده از میزان فشار، فرمان‌های متفاوت را در گوشی اعمال کنند. هپتیک تاچ جایگزین شده به‌جای میزان فشار، بر مدت‌زمان فشار توسط کاربر تمرکز خواهد کرد.

منابع: cnet، apple، gsmarena

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.