مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

شهرداری تهران لایحه تشکیل سازمان گردشگری را ارائه دهد |مجموعه اراضی عباس‌آباد عضو وابسته سازمان جهانی گردشگری شد

 حسن خلیل‌آبادی، رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش در صد و شصت و چهارمین جلسه علنی این شورا نسبت به تاخیر در ارائه لایحه تشکیل سازمان گردشگری به صحن شورا، تذکر داد.

رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورا با اشاره به اینکه در روزهای گذشته خبر مسرت بخش عضویت مجموعه اراضی عباس‌آباد در سازمان جهانی گردشگری را شنیده‌ایم، افزود : نسبت به ارتقای این صنعت در کلانشهر تهران امیدوار شدیم.

وی ادامه داد: این اتفاق چهارشنبه ۲۰ شهریور ماه در بیست و سومین مجمع عمومی سازمان جهانی گردشگری در سن پترزبورگ روسیه رخ داد تا دستاورد مهم دیگری برای شهرداری تهران باشد.

خلیل‌آبادی، منطقه عباس‌آباد را به عنوان یکی از مهمترین قطب‌های گردشگری شهر تهران در مقیاس بین‌المللی خواند و گفت: سازمان جهانی گردشگری به عنوان محل گفت‌وگوی کشورها در‌باره سیاست‌ها و تجارب عملی در زمینه دانش گردشگری است و نقش مرکزی و مهمی در ارتقاء وضعیت تعهد و توانایی‌های موجود کشورهای در حال توسعه در زمینه گردشگری را دارد.

وی افزود: در حال حاضر ۱۵۷ کشور، منطقه و بیش از ۵۰۰ عضو وابسته، به نمایندگی بخش خصوصی، موسسات آموزشی، شرکت‌های جهان و مراجع صلاحیت‌دار محلی در این سازمان عضو هستند.

وی با اشاره به اینکه از ایران نیز تا به امروز ۱۳ نهاد وابسته در سازمان جهانی گردشگری عضویت داشته‌اند، عنوان کرد: با عضویت مجموعه اراضی عباس‌آباد این آمار به ۱۴ عضو رسید و تمامی مجموعه اراضی عباس‌آباد به عنوان چهاردهمین عضو وابسته سازمان گردشگری جهانی معرفی شد.

رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای شهر خاطرنشان کرد: امروزه با توجه به فشار حداکثری و ناعادلانه تحریم‌ها و وضعیت نابسامان اقتصادی کشور می‌توان به گردشگری به عنوان یکی از صنایع درآمدزا، اشتغال آفرین و پایدار اتکا کرد.

خلیل آبادی با اشاره به اینکه تلاش ما در شورای پنجم و کمیته میراث فرهنگی و گردشگری این شورا، تبدیل تهران به مقصد گردشگری و تشکیل ساختار منسجم گردشگری در شهرداری تهران است، گفت: برآن هستیم تا بتوانیم به بهترین شیوه از تمام پتانسیل‌های موجود این شهر با پیشینه تاریخی و فرهنگی استفاده کنیم.

رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش در پایان ابراز امیدواری کرد: هر چه زودتر طبق ماده ۷۲ برنامه سوم شهرداری، با ارائه لایحه سازمان گردشگری از سوی شهردار محترم تهران گام اصلی در این رابطه برداشته شود.

منبع:چمدان

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.