مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

طرز تهیه نان کدوی زرد خوش‌رنگ

 نان کدو یک نان نرم و لطیف با طعم شگفت انگیز کدو است. این نان زرد خوشرنگ با پوره کدو درست می‌شود. برای درست کردن این نان با یک دستورالعمل آسان انجام می‌شود که هر کسی می‌تواند آن را انجام دهد. همراه کردن این نان با کره عسلی برای صبحانه عالی است.

من زمانی از کدو حلوایی به شدت بیزار بودم و فکر می‌کردم چطور بعضی‌ها به این غذا علاقه دارند، در حالی که اصلا نمی‌توانستم به آن به چشم غذا نگاه کنم. در خانه ما هرگز با کدو غذایی درست نمی‌شود، چون بقیه هم مثل من از کدو بیزار هستند.

همه این‌ها بود تا زمانی که در دوره نان سازی تصمیم گرفتم یک نان کدو را بر حسب امتحان درست کنم. من یک نوع آسان شبیه به همین که پیش روی شماست، درست کردم و نتیجه کار کاملا راضی کننده بود بخصوص که با مقداری عسل سرو می‌شد. بعد‌ها مدل‌های سخت‌تر (نان کدو به شکل گل) را هم درست کردم.

من یک مورد را به شما اطمینان می‌دهم و آن هم اینکه با خوردن این نان مثل نظرتان راجع به کدو تنبل یا حلوایی عوض می‌شود و کم کم آن را در میان غذاهای‌تان جای خواهید داد. یک راز مسخره را به شما بگویم؛ من هر بار کدویی می‌خریدم، به شدت به آن علاقه مند می‌شدم و اسمی روی آن می‌گذاشتم طوری که بریدن آن برایم غیر ممکن به نظر می‌رسید.

به همین خاطر چند بار مجبور شدم کدو‌های خراب شده را دور بریزم. توصیه می‌کنم به هیچ کدویی دلبسته نشوید بلکه او را تبدیل به نانی خوشمزه کنید تا حداقل از وجودش لذت ببرید. کدو‌ها دوستان خوب ما هستند، اما دوست دارند ما را خوشحال کنند نه اینکه همیشه در کنارمان باشند.

یک نکته دیگر هم که لازم است به شما بگویم؛ نان کدو جزو نان‌های با مخمر نیست بلکه این نمونه جزو نان‌های میوه‌ای و شبیه به نان موزی است که قبلا یاد گرفتید. می‌توانید از این نان به عنوان یک عصرانه یا دسر همراه با مقداری قهوه یا چای لذت ببرید. این نان خودش به تنهایی نرم و لطیف است و نیازی به خامه ندارد، اما می‌توانید آن را برش بزنید و با کره عسلی سرو کنید.

طرز تهیه نان کدو با رنگ زرد خوشرنگ

برای درست کردن نان به پوره کدو نیاز دارید. درست کردن پوره کدو خیلی ساده است. خیلی راحت کدو را پوست گرفته و آن را تکه تکه کرده، در ظرفی گود ریخته و درب آن را بگذارید. این ظرف را روی حرارت ملایم گاز بگذارید بپزد و نرم شود.

برای جلوگیری از سوختن آن، کمی آب بریزید. من معمولا کدو را دو نصف می‌کنم، در فر می‌گذارم سپس خیلی راحت و بدون دردسر آن را از پوست جدا می‌کنم. دمای فر بستگی به زمانی که مورد نظر شماست، دارد. معمولا دمای ۱۷۵ درجه ۳۵ تا ۴۰ درجه برای کدو تنبل و برای کدو حلوایی به دلیل قطورتر بودن زمان بیشتری می‌طلبد.

مواد لازم

  • آرد: ۲ پیمانه
  • شکر سفید: ۱ و ۱/۲ پیمانه
  • جوش شیرین: ۱ قاشق چای‌خوری، الک شود
  • بیکینگ‌پودر: ۲ قاشق چای‌خوری
  • دارچین: ۲ قاشق چای‌خوری
  • تخم مرغ: ۳ عدد، دمای اتاق
  • روغن زیتون فوق بکر: ۱ پیمانه، یا روغن مایع دیگر
  • پوره کدو: ۴۲۵ گرم

طرز تهیه نان کدو با رنگ زرد خوشرنگ

طرز تهیه نان کدو با رنگ زرد خوشرنگ

طرز تهیه

۱. فر را با حرارت ۱۷۵ درجه سلسیوس گرم کنید. یک ظرف ۲۱ در ۱۱ را کمی آردپاشی کنید.

۲. داخل کاسه‌ای با اندازه مناسب، مواد خشک یعنی آرد، شکر، جوش شیرین، بیکینگ‌پودر و دارچین را با هم مخلوط کنید.

۳. داخل کاسه دیگری، مواد مرطوب یعنی تخم مرغ‌ها، روغن و پوره کدو را با هم مخلوط کنید.

۴. مواد مرطوب را روی مواد خشک بریزید سپس به هم بزنید تا زمانی که یکدست شوند. مواد را بین دو ظرف آماده شده تقسیم کنید و داخل فر به مدت ۴۵ تا ۵۵ بپزید یا تا زمانی که وقتی خلال دندان در آن فرو می‌کنیم، تمیز بیرون بیاید. ظرف‌ها را پس از خارج کردن از فر به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بگذارید خنک شود سپس روی توری خنک کننده بگذارید تا بطور کامل خنک شود.

طرز تهیه نان کدو با رنگ زرد خوشرنگ

فریز کردن نان کدو

نان کدو را خیلی خوب می‌توان فریز کرد. برای اینکار بگذارید نان ابتدا به دمای اتاق برسد سپس دور تا دور آن را سلفون بگیرید. آن را با یک لایه کاغذ آلومینیوم بپوشانید یا داخل کیسه زیپ لاک بگذارید و به مدت ۲ تا ۳ ماه در فریزر نگهداری کنید.

شما می‌توانید کل لوف نان را فریز کنید یا آن را به صورت برش زده فریز کنید. برای استفاده مجدد، نان را از شب قبل داخل یخچال بگذارید یا به مدت چند ساعت در دمای اتاق بگذارید بماند سپس پلاستیک را برداشته و سرو کنید.

افزودن شکلات

من فکر می‌کنم شما با این بخش موافق باشید اگر واقعا می‌خواهید از این نان لذت ببرید می‌توانید مقداری قطعات شکلات را همانند آنچه که در مورد نان موزی شکلاتی مرمری انجام دادیم و یا شکلات چیپسی را در آن بریزید.

افزودن مقداری شکلات به آن هیچ مشکلی ایجاد نمی‌کند. اگر به دنبال ماجراجویی هستید می‌توانید ۱ پیمانه زغال اخته (خشک یا تازه) را در انتها روی آن بریزید.

منبع: natasha’skitchen

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.